Hur blev Ert barn till?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur blev Ert barn till?

Ställningar har jag ingen aning om...

Ettan och tvåan är tillverkade hemma i sängen
Trean i svärföräldrarnas husvagn... :o

Alla tre är planerade och blev till när det var meningen att de skulle bli till... :p

Och på följdfrågan svarar jag:
Nej, vi har inte sex särskilt ofta, av flera skäl som jag inte går in på nu...
 
Sv: Hur blev Ert barn till?

Jag har ingen aning hur och var vår son blev till.
Jag har en liten fundering: vad är skeden för ställning????
 
Sv: Hur blev Ert barn till?

lovehorses skrev:
vad är skeden för ställning????

Vår sked går till så här! :D Båda ligger på sidan, killen bakom! Gillar den ställningen, min sambo träffar rätt (g-punkten) varje gång!:)

/Timsetim
 
Sv: Hur blev Ert barn till?

ameo skrev:
Och på följdfrågan svarar jag:
Nej, vi har inte sex särskilt ofta, av flera skäl som jag inte går in på nu...

Jag kan trösta dig med att du inte är ensam om det :crazy: och jag är glad nu när jag vet att det är fler än vi som har det så.
 
Sv: Hur blev Ert barn till?

lovehorses skrev:
Jag har ingen aning hur och var vår son blev till.
Jag har en liten fundering: vad är skeden för ställning????

En superkanon ställning! *rodnar*
Toppen helt enkelt.
 
Sv: Hur blev Ert barn till?

Kan ju lika bra slänga hit en fråga till:idea:

Tror Ni det spelar ngn roll för oddsen att bli gravid, om tjejen kommer eller ej, och när under samlaget killen kommer?:p
 
Sv: Hur blev Ert barn till?

Vår dotter blev till under nyårsafton förra året i missionären i en snabbis på morgonen:D ... planerad var hon inte... men jösses så älskad...
Jag kände på en gång att jomenvisst nu satt den där den skulle... å så rätt jag hade :)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur blev Ert barn till?

giowanna skrev:
Kan ju lika bra slänga hit en fråga till:idea:

Tror Ni det spelar ngn roll för oddsen att bli gravid, om tjejen kommer eller ej, och när under samlaget killen kommer?:p
Nej, det tror jag inte.
 
Sv: Hur blev Ert barn till?

kristel skrev:
KÄNDES?!?!?!

Vaddå kändes? När spermien nådde ägget eller när celldelningen började, när ägget fäster i livmoderväggen?

Hur lång tid efter att partnern ejakulerat kändes det att DETTA är ett "skarpskott" ?

/ kristel, imponerad eller något.
Jag kan inte säga att det kändes när celldelningen och det där kom igång men jag vet att det var en speciell känsla och vet därför att det var då det var på väg att ta sig.
 
Sv: Hur blev Ert barn till?

kristel skrev:
*kl*
Ni som säger att ni vet vilken ställning, plats etc...

Hur sällan hade ni sex egentligen?

Hur kan ni veta att det var skjutet på torsdag eftermiddag som satt och inte fredag, söndag eller måndags skjutet som tog?

Själv vet jag inte vilken av alla gånger det var, men jag kan spåra det till vilken vecka det var.

Planerat? Ja efter 5 år med preparat och hormoner så kan man väl kalla det planerat...

Jag kan bara hålla med... hur ska man veta viken gång det tar sig om man gör det relativt ofta (ja, på den tiden var det väl så....)?
 
Sv: Hur blev Ert barn till?

giowanna skrev:
Tror Ni det spelar ngn roll för oddsen att bli gravid, om tjejen kommer eller ej, och när under samlaget killen kommer?:p
Hade DET spelat roll så hade jag nog inte haft tre barn nu...
(ett av skälen till att vi sällan har sex, som jag nämnde ovan, är att jag funkar dåligt på den fronten :smirk: )
 
Sv: Hur blev Ert barn till?

Tokmaja skrev:
Tänkte precis säga det, är det ingen som BYTER ställning, intar ni en position och ligger/står där under hela "akten"?! :D :crazy:
men det var ju kul att se att någon gjorde det i alla fall :banana: ;) !

hm måste vara relativt tråkiga människor om inte gör det :angel:
 
Sv: Hur blev Ert barn till?

Fullblod skrev:
Vår dotter blev till under nyårsafton förra året i missionären i en snabbis på morgonen:D ... planerad var hon inte... men jösses så älskad...
Jag kände på en gång att jomenvisst nu satt den där den skulle... å så rätt jag hade :)
september barn då? ja man undarr ju varför alla är förra i september.. likaså jag :angel:
 
Sv: Hur blev Ert barn till?

Basilika skrev:
Jag kan inte säga att det kändes när celldelningen och det där kom igång men jag vet att det var en speciell känsla och vet därför att det var då det var på väg att ta sig.

Så det var någon sorts spirituell känsla i samband med befruktingen?
"Din kropp talade till hans kropp" och då vet man att det sker?

Jag förstår fortfarande inte VAD det är som känns.
 
Sv: Hur blev Ert barn till?

Nä, det är ju flera saker som skulle kunna kännas:

*Spermierna vandrar på jakt efter ÄGG

*Spermie/r inträder i ÄGG´s vägg

*ÄGG påbörjar celldelning

*Foster börjar växa

VAD exakt är det som känns egentligen? Inget av det ovanstående inträffar ju direkt, förutom första punkten.

Möjligtvis skulle man kunna vara new-agare och verkligen TRO att man känner när det händer, men personligen tror jag det känns först när kroppen börjar anpassa sig efter graviditet med hormoner och allt vad det är.
 
Sv: Hur blev Ert barn till?

giowanna skrev:
Möjligtvis skulle man kunna vara new-agare och verkligen TRO att man känner när det händer, men personligen tror jag det känns först när kroppen börjar anpassa sig efter graviditet med hormoner och allt vad det är.
Jag är skeptiker och tror som du...
 
Sv: Hur blev Ert barn till?

Jag kände min ägglossning när bebin blev till, men kunde ju omöjligt veta vilket av samlagen veckan innan eller dagen efter som hade den vinnande spermien.

Klart det ligger nära till hands att tro att det var det sista innan ÄL (vi ska inte ha så roligt att vi beskriver när var hur :angel: ) men det kan man ju aldrig veta :D
 
Sv: Hur blev Ert barn till?

giowanna skrev:
Kan ju lika bra slänga hit en fråga till:idea:

Tror Ni det spelar ngn roll för oddsen att bli gravid, om tjejen kommer eller ej, och när under samlaget killen kommer?:p
Det jag har hört så är det en fördel om tjejen kommer. Sammandragningarna ska tydligen hjälpa spermierna in till ägget.
 
Sv: Hur blev Ert barn till?

giowanna skrev:
Till Er som kört med ÄL-test: Hur avläser man testet? Vad mäter det?
Hur skall man planera in "stöten" om man nu vet när man har ÄL?

//undrande:p

ÄL-test tar man några dagar innan ägglossning (beroende på hur lång menscykel man har) och sen varje dag fram till dess det visar positivt (funkar ungefär som ett gravtest, det skall bli streck osv). Ägget lever i två dagar så då är det störst chans, men man kan ju ha sex några dagar innan ÄL eftersom spermierna kan leva nånstans uppemot 5 dagar.
 
Sv: Hur blev Ert barn till?

kristel skrev:
Så det var någon sorts spirituell känsla i samband med befruktingen?
"Din kropp talade till hans kropp" och då vet man att det sker?

Jag förstår fortfarande inte VAD det är som känns.

Om vi hade haft flera intima umgängen dessa dagar (som vi gjorde våra två barn) kan jag ju inte svära på vilket av dem det var som hade tagit sig. Dessa dagar var det bara engångs, vilket det för det mesta är i mitt förhållande.

Däremot kanske det som känns är när kroppen är redo för att det ska ta sig, att alla förutsättningarna är rätt.

Du får helt enkelt pröva och känna efter lite mer och så notera resultatet i efterhand ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 539
Senast: Modest
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
375
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 798
Senast: Manji
·
Övr. Barn Vid vilken ålder har ni låtit ert/era barn varit själva hemma och hur länge? Vi bor i villakvarter med många grannar hemma på dagarna...
Svar
10
· Visningar
1 753

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp