Hur skulle ni bemöta en person, ni inte känner, på ett nytt jobb som från dag 1 börjar säga saker ironiskt till er? Började nytt jobb i måndags.Känner alla där mittemellan bra ( har även jobbat ihop med dem utan problem)utom denna person. Chefen bad mig hålla i en enkel presentation om en jobbgrej, då hen vet att jag gjort det förr och vi var bara 5 st. Genast fick jag mig: "nu ska jag bara sitta och lyssna på dig, hur det ska göras." Då hade jag varit där 1.5 t. Sedan kom nästa grej:" Du är så duktig har jag hört". Man blir ju lite överraskad och generad när ngn man inte känner säger så.Dock förstod jag senare på dagen när det kom igen att det inte var ngt positivt/beröm....Sedan dess har jag igen fått höra:"du är ju så duktig","du kan allt" i helt fåniga sammanhang. Har ända sen jag kom dit hållit låg profil; frågat hur dom gör med olika rutiner osv. Brukar aldrig ha problem med att jobba i grupp men uppenbarligen är jag otroligt störande nu för denna person! Har aldrig varit med om ngt liknande i hela mitt långa arbetsliv! Hur tackla? Vad svarar man tillbaka på ironiskt beröm? Jag har svarat inför hela gruppen, då en pik kom, att jag faktiskt inte kan allt och att jag vill gärna bli upplyst om jag gör fel/kunde göra på ett annat sätt. Chefen var även med.