Hur bäst förvara mössor och vantar?

bettysmatte

Trådstartare
Mm, just nu ligger våra vantar och mössor ovanpå krokarna som vi hänger kläderna på. Varken snyggt eller praktiskt! Det är en liten, liten hall och en byrå fungerar inte där. Funderade på en liten hängande korg av något slag. Har någon ett bra konkret förslag, så blir jag glad :)!

Sv: Hur bäst förvara mössor och vantar?

En korg till varje person i hushållet i så fall. Blir ett himla rivande efter sakerna annars.

Eller någon slags klämmor som man kan fästa sakerna i. Då torkar dom också om dom blivit lite fuktiga.

Fast vi är bara två, så jag tror att vi kan samsas om en korg ;)! Var någonstans skulle man fästa klämmor, menar du?

Jag och sambon har hängt en varsin liten korg som vi har mössa, vantar och halsduk i. Vi har satt dem på insidan av garderobsdörren, men de kan vara fina att ha framme också såklart.

48998_PE144971_S4.jpg

En varsin liten sådan korg.

Slät hylla ovanför krokarna? Och några snygga korgar på den.

Ofta finns det ju plats uppe på väggen som inte utnyttjas. Till skillnad från den golvyta som ska räcka till allt - skor, byråar etc etc. Kolla uppåt väggarna istället.

jag har köpt på ikea en förvarings grejj i tyg som ser ut som en hängange rör med runda hål på sidan. (skitbra förklaring) den fungerar super bra att förvara hundtäcken, vantar, mössor o dyl i. :D
Den hänger på en krok under hyllan och tar upp utrymme för ca två jackor?

Ska kika lite på ikea o se om jag hittar bild. :angel:

Det blev faktiskt två sådana här på IKEA idag :). Nu ska jag bara skruva upp dem!

Vi har oxå en liten trång hall och fick det här i julklapp av mina föräldrar förra året.

*hrm* trodde jag hade bättre bild men inte.
25674581.jpg

Det är 2 ex. Eftersom de var antingen eller hatthylla/skohylla. Grejen som spegeln hänger på i ribbor (heter de va) har vi 2 smalare varianter av också, den ena hänger bakom jackorna med krokar på och den andra ovanför elementet med 2 korgar för mössor och vantar.

Krokar, korgar, nyckelhållare och speglar är lösa så man skruvar bara upp "trägrejen" sen hänger man upp de vart man vill ha det.

Vi har ju ingen hatthylla, utan bara krokar. Men det blev riktigt bra med korgarna hängandes på väggen. Nu slipper man få vantar och mössor i huvudet varje gång man tar ner sin jacka :bow:!

Om ni har ett element i hallen så häng upp en cykelkorg.
Jag hade det i min gamla lägenhet och det funkade.
Annars hoppas jag att det går bra med det du har köpt till vantarna.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
818
Senast: Soapbubble
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 016
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 363
Senast: Sesca
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 493
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Rasvals-tråd