Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En av kollegorna frågade mig något som fick mig ställd. Han är äldre och på det stora hela en väldigt vettig och tänkande man.
Men, ibland säger han saker som får mig att studsa.
Nu frågade han om jag inte tyckte det såg omanligt ut när män bär korgen i affären i armvecket. Istället för i handen, på rakt hängande arm. Jg svarade sanningsenlig nej och han blev lite fundersam I hans ögon såg det "feminint" ut.
Så, bukepedia; hur bär ni affärernas korgar? Ni kvinnor - bär ni den i armvecket? Ni män, bär ni den i näven på rakt hängande arm?
Hur ser det ut i affärer landet runt?
För att jag avskyr att gå långsamt och handlar i en väldigt trång butik, så hade jag tagit vagn hade det tagit en evighet att komma fram. Dessutom handlar jag ytterst sällan vagn-mycket (ibland köper vi en säck hundmat, men då tar vi en rullkorg och en bärkorg och är i regel två om vi ska handla annat också). Jag avskyr verkligen rullkorgarna, de är djupa och någon ömtålig vara riskerar alltid att hamna under något tungt i dem och dessutom låter de sjukt störigt. För att inte tala om hur mycket de hindrar mig från att susa fram i önskat tempo! Jag tar hundra gånger hellre en överlastad bärkorgBär den alltid i handen de extremt få gånger jag tagit en korg.
Vill inte attackera någon här nu men jag funderar alltid på när jag ser någon i butiken som röd i ansiktet kånkar på en korg (i hand eller armveck) som ser ut som den ska spricka när som helst, är medveten om att kundvagnar är en grej?
Jag tar alltid vagn även om det är få saker, framförallt de nya vagnarna som är "grundare och högre" är perfekta. Man behöver inte bära något och det finns dessutom plats att sätta ner sin väska. Förstår inte varför folk föredrar korgarna som bara känns sämre på alla sätt. Kanske kan ni upplysa mig här
Ja de flesta kundvagnar verkar dra åt ett annat håll än det jag vill i alla fall jag kan verkligen inte köra sådanaSen får man alltid den som har fel på ett hjul så att den konstant drar åt ena hållet
Ni som är lite dåliga på att planera är för övrigt helt förlåtna, finns ju värre saker man kan vara dålig på helt klart. Plus att det ger mig en chans att känna mig lite smart där som går runt med min vagn bland alla sas förlegade korgbärare! Ges inte många tillfällen så får ta de jag får
Jag är ju en vagntjej men vi kan enas i hatet mot rullkorgarna!För att jag avskyr att gå långsamt och handlar i en väldigt trång butik, så hade jag tagit vagn hade det tagit en evighet att komma fram. Dessutom handlar jag ytterst sällan vagn-mycket (ibland köper vi en säck hundmat, men då tar vi en rullkorg och en bärkorg och är i regel två om vi ska handla annat också). Jag avskyr verkligen rullkorgarna, de är djupa och någon ömtålig vara riskerar alltid att hamna under något tungt i dem och dessutom låter de sjukt störigt. För att inte tala om hur mycket de hindrar mig från att susa fram i önskat tempo! Jag tar hundra gånger hellre en överlastad bärkorg
Eftersom jag aldrig handlar nog mycker för en vagn så använder jag rullkorg de få gånger jag handlar tungt - som flera kg mjöl t.ex. Har aldrig tänkt tanken att det är långt till golvet för att lägga i?Jag är ju en vagntjej men vi kan enas i hatet mot rullkorgarna!
Alltså jag förstår dem verkligen inte? De har ju handtag också men de är liksom för otympliga att bära. Varje gång man ska lägga något i korgen måste man alltså böja sig ner till backen och liksom lägga det på marken?? Vem designade det? Det är ju liksom bara en kundvagn på marknivå, helt värdelöst.
Ser rätt många som tar en rullkorg och sedan ställer en vanlig korg i för att slippa böja sig ända ner till golvet. Korgen hamnar då rätt högt upp i alla fall i de rullkorgar min affär har. Och det är ju smidigt om man inte orkar bära pga dålig rygg och kanske dessutom har svårt att böja sig. Eller så lägger man det ömtåliga i lilla korgen och det tunga i botten på stora korgenJag är ju en vagntjej men vi kan enas i hatet mot rullkorgarna!
Alltså jag förstår dem verkligen inte? De har ju handtag också men de är liksom för otympliga att bära. Varje gång man ska lägga något i korgen måste man alltså böja sig ner till backen och liksom lägga det på marken?? Vem designade det? Det är ju liksom bara en kundvagn på marknivå, helt värdelöst.
En av kollegorna frågade mig något som fick mig ställd. Han är äldre och på det stora hela en väldigt vettig och tänkande man.
Men, ibland säger han saker som får mig att studsa.
Nu frågade han om jag inte tyckte det såg omanligt ut när män bär korgen i affären i armvecket. Istället för i handen, på rakt hängande arm. Jg svarade sanningsenlig nej och han blev lite fundersam I hans ögon såg det "feminint" ut.
Så, bukepedia; hur bär ni affärernas korgar? Ni kvinnor - bär ni den i armvecket? Ni män, bär ni den i näven på rakt hängande arm?
Hur ser det ut i affärer landet runt?
Jag är ju en vagntjej men vi kan enas i hatet mot rullkorgarna!
För att jag avskyr att gå långsamt och handlar i en väldigt trång butik, så hade jag tagit vagn hade det tagit en evighet att komma fram. Dessutom handlar jag ytterst sällan vagn-mycket (ibland köper vi en säck hundmat, men då tar vi en rullkorg och en bärkorg och är i regel två om vi ska handla annat också). Jag avskyr verkligen rullkorgarna, de är djupa och någon ömtålig vara riskerar alltid att hamna under något tungt i dem och dessutom låter de sjukt störigt. För att inte tala om hur mycket de hindrar mig från att susa fram i önskat tempo! Jag tar hundra gånger hellre en överlastad bärkorg
När jag jobbade i matvarubutik kom en firma en(eller möjligtvis två, max) gånger om året och städade vagnarna. Oklart om korgarna rengjordes alls?Om korgarna är så grisiga så ta upp det med personalen i butiken. Fsör de ska väl städas regelbundet, hoppas jag men det verkar ju fallera om de är så äckliga.
Men som sagt är det kladdigt ute och ungar åker i korgarna så blir ju korgarna skitiga rekordfort men då kanske butiken får se över sina rullkorgar bättre