Hur avläser jag webstamboken för shettis?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare annele
  • Startdatum Startdatum
A

annele

Har äntligen hittat mitt tredje shettis sto till avel.
När jag var inne och kollade på webstamboken över hennes meriter på vad följande innebär.
På stoets sida står det 1-11 och 3-11 då hade hon premierats. Sedan står det på en annan premiering ett B och inget annat. Sedan står det på en utställning utan poäng ett S.
Hoppas någon kan hjälpa.

S betyder att hon fick silver och inga poäng gavs utan då att hon fick silver medalj. lite svårt att veta med 1-11 osv lite lättare om jag ser det rakt av , om de premieras nu så får de ju G, GI eller GII i första hand nu för tiden så det kan ju vara något sådant. Ska kolla vad det står på mina *S* Lycka till med ditt sto.. Var inne och kollade på någon av mina sto det första betyder att hon fick klass II på premieringen och B fick hon när hon visades med föl så hon var en G II och sen blev hon en B vid premiering med föl vid sidan. Vad visades för poäng vid klass II då kan du ju själv egentligen se att det blir klass II. ...

Hon heter Carmencita och är svart född -86. Hon står först på webstamboken.

hej. jag skall hjälpa dig! vem är fader och moder till carmencita??
det fanns 6st att välja på.heter hon något mer än carmencita? kram

har hittat henne,hon står inte först på webbstamboken.
hon heter carmencita RS 1844. betyder att hon e med i riksstamboken.hon har fått 8 föl.jag har själv forskat fram nio led om min pålle(färg,höjd,född,ev död,regnr.)det e jättekul testa själv,man lär sig massor.kram :)

Joho hon står visst först :D
Hon är efter Kärlingehults Gutten och undan Chisa.
Jag ville bara veta vad hennes siffror betyder i hennes resultatslista.

ursökta att jag inte har svarat förrän nu men jag har varit på scandinavium och har inte orkat när jag kommit hem .
Nu har jag varit inne och kollat på ditt sto. Verkar som hon har blivit visat på premiering som 1 åring det är den första som visas 1-II att det står samma årtal som på den andra där det står 3-II beror på att han börjat skriva därifrån . Så det andra är då alltså att hon visades som 3 åring på premierin och blev klass 2 där med. Sen när det står B så är det bosktaven hon fick när hon visades med föl vid sidan. Sen på utställningarna så där det är poäng vet du ju och den sista är att hon fick silver ocg där delades inte ut några poäng. Hoppas att du förstod nu . ´
...

Det var så lite så alltid kul att hjälpa till när man vet hur det funkar :idea: Vi kanske ses på utställning då i sommar man kan ju aldrig veta det ju :angel:

Nja vet inte om vi ses ¨på utställnigar i sommar för hon är betäckt med Love spring i år och då får man ju inte ställa ut (jag menar man får inte ställa ut dräktiga ston). Men eventuellt så ska jag ställa ut årets föl efter Killen som beräknas komma nu i dagarna.

Ser du en förvirrad människa så är det garanterat jag ;)

Du får ställa ut dräktiga ston i sommar det är bara på vinter utställningarna som man inte kan göra det ju. Jag visade en med föl vid sidan om i somras och ombetäckt igen ju ;) Att man inte får ställ ut på vinerutställningen beror på att då är de så långt gångna då. :angel: Ser du tillräckligt förvirrad ut så kanske jag kommer och hjälper dig *S* ;)

aha!! Så bra då kan jag ju ställa ut mina två ston och föl.
Vad bra att du kommer och hjälper mig för det behövs nog :angel: Jag är helt ute när det gäller utställningar för det harjag aldrig sysslat med, men någongång ska ju vara den första :p

Ser du en liten och fet :o människa med ett svart och ett fux sto som bara irrar omkring så kan du vara säker på att det är jag :smirk:

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
591
Senast: Mli
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 391
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 955
Senast: Mia_R
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar