Hur avgör fåglar könet på varandra?

Sv: Hur avgör fåglar könet på varandra?

Helt enkelt, när en råtthona löper blir hon påsatt av andra råtthonor :p Om ingen grabb är i närheten förstås, då blir det andra bullar :D

Ett exempel är Cacharel och Lolita när de var yngre och Lolita levde. Cacharel var på Lolita precis hela tiden när Lolita löpte, därav hennes smeknamn "Shemale" :D Har därefter fått förklarat för mig att de helt enkelt hjälper varann att onanera (eller ja, ALLA gör inte det, men många). Ganska fascinerande faktiskt :)

:rofl: Då hade jag konstiga honor med andra ord (eller ås hade jag tur så att jag missade det:angel: )
För jag har då aldrig sett några sådna beteenden:rofl:

Tja som sagt, alla gör det inte :p Kan ju säga att jag är väldigt förvånad... Har ingen som gör så nu :eek: Har visserligen bara 4 honor kvar varav 2 är gamla tanter som inte befattar sig med löpande längre, men ändå. Krull är så sjukt brunstig när det är dags så man blir galen, är nästan förvånad över att hon inte får hjälp av Gunde åtminstone :D

Men då måste du ju låta han få en hona så att han får utlopp för sina instinkter, några extra råttungar spelar väl ingen roll:angel:

Ja men då måste du skaffa en riktig karl åt dom:idea:

Bah, grabbarna jag redan har får väl försöka lite mer :D Sen vet man ju aldrig, jag ska få hem 3 karlar från sthlm så snart jag kan få upp de eller ta mig ner själv, de kanske klarar det :angel: Hoppas inte :devil: :D

Eftersom många fåglar lever med samma partner hela livet, så tror jag de arterna är noga med att de lever i parförhållanden med det motsatta könet.
Annars skulle ju tex skator vara utrotningshotade om det vore så att allt för många inte brydde sig om könet på den de parbildade med.
Ingen fågelart har ju sex för annat än fortplantning. Och knappast att ngn större del av arten lever i "homoförhållanden" i och med det.

Så att lyckas med att dra in även den här frågan i sexdebatt, det lyckas nog inte ens du med! ;)
Dessutom så var inte det själva frågan, alltså huruvida det förekom homosexuell "verksamhet" hos fåglar, min fråga var hur fåglar ser skillnad på könen hos varandra.

Tamfåglar gör säker så, de har ju liksom inte så stor valmöjlighet. Förmodligen skulle de inte göra så i vilt tillstånd gissar jag, när "utbudet" är större eller hur man säger.

Det var väl några pingviner på ngt zoo som gjorde likadant? De vägrade gå i parbildning med andra än samma kön, så ruvade de på stenar när det inte blev några ägg.
Men en sådan sak har jag inte hört ngn forskare säga att det händer i vilt tillstånd.

Det låter ju logiskt! Att de inte ser varandra som vi människor ser. Fö så hade jag ingen aning om att det var så! Intressant i allafall!

Jag vet en honkanin som inte hade vare sig en hane eller annan hona som sällskap.
Så honkaninen i fråga tog helt enkelt och våldtog familjens kattungar! Kattungarna var fö hankatter! :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej. Hittade detta kåseri ute på nätet och tyckte det var en ganska rolig sammanfattning om hur hästmänniskor ute i stallarna ibland...
2
Svar
25
· Visningar
4 311

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat