Hur är "rexarna"?

Sv: Hur är "rexarna"?

Jag har haft devon rex sedan 2000 och kan väl sammanfatta såhär:

- energiska
- sociala
- lättlärda
- keliga
- lekfulla
- orädda

Härliga egenskaper om man spenderar mycket tid med dem. Fruktansvärda egenskaper om de blir understimulerade för de hittar på saker själva.:D

De är gärna med överallt, mina följer mig tom. in i duschen. Sitter gärna på en axel när man lagar mat.
 
Sv: Hur är "rexarna"?

Vill de ha en kattkompis (av samma ras/vilken katt som helst) eller är det människokompisar de vill ha?
Drömmen vore ju att ha en katt man kan ta med sig tex på resa, då vi ändå alltid har med hunden... Nuvarande katt skulle inte må bra av det, hans hem är hans borg.
 
Sv: Hur är "rexarna"?

De gillar sällskap och bör inte lämnas ensamma långa dagar, men om sällskapet är en katt, hund eller människa spelar mindre roll. Jag har haft devon tillsammans med hund och det funkade jättebra.

Resor brukar de vara lättsamma med (förutsatt att man vänjer dem vid det) och de brukar gilla att utforska nya ställen. Genom åren har mina devons legat sig och sovit så fort de satts in i transportburen och sedan traskar de ut när man är framme. Det har handlar om resor på upp till 14 timmar (med kisspaus), utan protester. Vilket kanske förefaller paradoxalt med tanke på hur aktiva katter de är.
 
Sv: Hur är "rexarna"?

Det låter ju passande. Vi är sällan borta, annat än just när man åker på resor då. Hittills har vi mest bott på hotell när man varit iväg på något (läs: hundtävling) men eftersom vi räknar med att ha två barn och två hundar innan det är dags för katt så kommer det troligtvis att bli mer husvagn framöver. Det känns ju enklare att ordna för en katt också, med tillgång till låda vid fikapauser osv.
Jag är ju väldigt svag för deras utseende, även om jag kan tycka att långhåriga katter är gulliga så skulle jag aldrig vilja ha en sån, jag vill ha en cool katt som syns :D
 
Sv: Hur är "rexarna"?

Ååh, nu blir jag ju ännu mer sugen på en Rex! Men vi har två katter, det räcker gott och väl. Min mamma har sagt i säkert tio år att hon vill ha en rex (hon födde upp brittisk korthår tidigare, för typ 30 år sen). Självklart blir jag påverkad! En dag ska jag ha en rex, de är så sjukt söta! :love:
 
Sv: Hur är "rexarna"?

Ja jag förstår att du är sugen! Jag har en nu sen några timmar tillbaka. Hade tänkt bara på huskatter. Men nu vart det så och jag tror hon kommer få det riktigt bra här hos mig :). Nackdelen är väl att hon varit innekatt hela sitt liv och min tanke är att hon ska jaga möss ute i ladan bland annat. Men det dröjer ett tag. Minst en månad får hon vara inne, sen får vi se. Trivs hon inte med att vara ute så får jag väll ta in henne i huset permanent. Tanken var ju att leta efter stallkatter. Ja så går det ibland. Men det blir nog bra oavsett hur det blir. Sen vill jag ha en till men då helst en huskatt. Men som sagt får vi se. Har ännu inte riktigt fattat att jag har en katt än och dessutom med värsta fina stamtavlan :crazy:. Jo det känns rätt bra ändå :).
 

Liknande trådar

Katthälsa Precis som rubriken lyder undrar jag om något har koll på om och hur giftig begonia är för katter? Upptäckte nämligen att min katt vart...
Svar
2
· Visningar
726
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 336
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
636
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
554
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp