Hur är PO.Ps kläder i storlekarna?

ako

Trådstartare
Tja som rubriken kyder ;)... Funderar på att köpa beg vindjacka/vindfleece och/eller vindoverall till Ludde, 5.5 månader, som precis börjat ha 74. Är de små i storlekarna skulle man kanske slå till på 80 i stället så han kan ha det hela säsongen, men är de normala eller stora får det ju bli 74.

Tack på förhand!

Sv: Hur är PO.Ps kläder i storlekarna?

Jag tycker att PoP har blivit mindre (eller mer normala) i storlekarna mot tidigare. Typ nånstans runt 2007 hände något, tidigare var de rejält stora, det var alltid PoPkläderna jag plockade bort sist i varje storlek när dottern var bebis. (Jag tycker faktiskt också att de har blivit något sämre i kvaliteten, i alla fall på typ t-shirtar, men det är en annan femma.)

Håller med men sen hände något igen för när skulle handla tröja till barnens kusin i höstas så blev jag förvånad när de önskade sig stl 92 till en 3-åring. Men den var väl tilltagen i storlek.

Kvalitén har jag aldrig haft någon anledning att ifrågasätta. :)

/Timsetim

Mycket stora i storlek, tycker jag.
Min dotter använder just nu en fleecejacka i stl 74, och hon har storlek 80 i allt annat, och den är rymlig.
Bodyn vi har i stl 80 är pösig, och strumpbyxorna vi har i stl 74/80 är gigantiska, hon kan fortfarande inte ha dom...

Min dotter hade vindjacka i strl 86 när hon hade strl 104 på andra märken :) Hon hade 68 på likadan jacka när hon var 1½ :rofl: så ja dom är väldigt stora men inte för stora utan går ha jättelänge :)

KL.

TUSEN TACK FÖR ALLA SVAR :laugh:!! Det blir helt klart strl 74 till lille Ludde, snart ett halvår o 68 cm lång. Han skulle nog drunkna i 80 ;) o vi vill ju kunna använda nu. Har dock blivit kär i vårens fina gula o gröna plagg så nu funderar jag på att slå till o köpa nya greor i stället för beg...

Och jag som tänkte skriva helt tvärtom :S

Vi hade bodys till Tuva och dom upplevde jag som kortare än motsvarande storlek i annat märke. Tuva har en t-shirt i storlek 92 som passar perfekt, nästan lite för perfekt. och den har hon kunnat ha i säkert 4 månader. Hon har precis börjat ha 92 i övriga nu!

Däremot kanske det skiljer sig på ytterkläderna, det törs jag inte uttala mig om.

bla blev jag besviken på tröjor från deras samarbete med tio-gruppen, tycker inte att de håller måttet, de har krympt och är inte fina i trycket. Och då tumlar vi ändå aldrig kläder och de körs i 40 grader. De är i sånt där stretchigt lite tjockare t-shirtmaterial, om du vet vad jag menar.

jag upplever att dom är något stora i storlekarna.
men kläderna ser lixom inte för stora ut även om det är en storlek större än dom brukar ha.

Kan berätta för er alla snälla som svarat att jag tokshoppat loss i dag: 1 gulorange skaljacka, 1 knallgrön vindfleece, matchande gulorange mössa samt tossor, solhatt o badbrallor (ska börja på babysim snart) - allt från PO.P o i strl 74 enligt Bukes allvetande råd (och personalen på PO.P som L charmade totalt genom att tokskratta när vi provade mössor på honom). Dessutom fick jag visst med mig två par strumpor o en sommarsparkdräkt från HM oxå, SAMT en baddräkt o ett par toppar till mig själv från samma ställe (som sagt- babysim snart ;)), så nu har jag fyllt min shoppingkvot för låååång tid framöver. Puh! Tyckte det var så kul att handla lite riktigt fina kläder till L och tyckte jag kunde kosta på mig det då vi har haft den stora förmånen att få ärva väldigt mycket fina och ganska nya bodies, tröjor, byxor mm mm (jag har nog inte köpt mer än 7-8 plagg totalt till honom själv innan i dag; ett par plagg innan han föddes i strl 50 att ta med till BB, en fleeceoverall o någon body o pyjamas i större strl).

Kul shopping förlänger livet - fast det blir nog inga nya Pikeurridbrallor på mycket länge... Livet ändras och så prioriteringarna. Tur att jag har ett par stycken i garderoben i a f...

AKO- märkessnobben ;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Tja, som rubriken lyder ;), och kanske lite om hur stora barnen var vid olika åldrar. Ludvig har strl 68 nu, han är knappt 5½ månad. Jag...
Svar
11
· Visningar
5 157
Senast: jemaha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama