Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja som rubriken säger, hur är era hästar skodda?
Har ni vanliga järndojjor, överrullningsskor, sulor eller annat?
För att vi är på ett dressyrforum och jag vill veta hur folket på dressyr har sina hästar skodda inget konstigare än det.Vanliga järnskor - sidokappor utifrån individens hovar. Även skotts med tåkappor utifrån anledning på samma individer utifrån det historik mässigt utifrån läge.
Blir lite nyfiken på varför dressyrhästarna enligt trådens rubrik skulle skapa anledning att fråga om hur de skos utifrån att de är dressyrhästar ? Förutsätter med den frågan givetvis att det är friska hästar det pratas om ?
Visst . Jag blev mest bara förvånad över att någon undrar hur dressyrhästar skulle vara skodda som om de krävde något särskilt i fråga om skoning utifrån grenen ? Det finns ju inget utifrån grenen som kräver specialskoning och tack och lov .... Special beslag utifrån gren tillhör ju väldigt få och dressyr har inte hamnat där ....inte heller några av grenar som finns till 90% minst.För att vi är på ett dressyrforum och jag vill veta hur folket på dressyr har sina hästar skodda inget konstigare än det.
Det är nog trav och galopp som är de som testar mest med skor, vikter och balansering. Men det tycks komma lite mer även till oss.. Ex finns det de som använder guldskor och även aluminium.Visst . Jag blev mest bara förvånad över att någon undrar hur dressyrhästar skulle vara skodda som om de krävde något särskilt i fråga om skoning utifrån grenen ? Det finns ju inget utifrån grenen som kräver specialskoning och tack och lov .... Special beslag utifrån gren tillhör ju väldigt få och dressyr har inte hamnat där ....inte heller några av grenar som finns till 90% minst.
Ni som har överrullningsskor, varför har ni dessa?