Hur är din hund hos hundvakter?

Sv: Hur är din hund hos hundvakter?

Mina går att lämna till i princip vem som helst utan några egentliga restriktioner. Jag har hundvakt jämt när jag arbetar.

De vill ut på promenad, möjligt att Iver drar lite mer i kopplet när jag inte är med, inomhus vill de bli klappade och slutar man klappa hämtar de en sko eller går och lägger sig. :)

Min äldsta är en sån som vem som helst kan ha lös på promenader osv, så hon är inga problem. Nu fick hon flytta till mina föräldrar själv och det var inte jättepopulärt de första dagarna. Ylade lite nattetid och var lite orolig, men på hundvid har hon vant sig och nu någon vecka senare funkar det bra. Men hon är fortfarande sån att hon är enkel att ta med sig, hon lägger sig på golvet och sover.

Loka, mellanhunden har aldrig varit enkel. Hon är snäll, men matfixerad och har seperationsångest. Dessutom allergiker och ganska ointresserad av folk som inte är hennes närmsta. Hon får alltid vara hos mina föräldrar eller min bästa kompis, där trivs hon och jag behöver inte komma med 1000 förmaningar om hur hon ska hanteras.

Lillan vet vi inte riktigt. Hon har bara varit hos mina föräldrar och tycker det är pest de första timmarna. Hon var där ett dygn i helgen, med de andra hundarna + en lånehund (ja, 4 weimaraner borde vara okej sällskap utöver de tvåbenta) men hon var inte nöjd och helt slut när vi hämtade henne. Lämnar vi däremot henne i lägenheten är hon hur lugn som helst, men just att lämna bort är inte hennes grej tydligen...

Hos hundvakt beter han sig ungefär som hemma vad jag har hört.

Tar jag med honom någonstans går han ett varv och spanar in läget, hälsar på personerna och lägger sig under bordet där det är mest folk.

Så ja, han håller kvar sitt typiska beteende oavsett.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 638
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 339
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 274
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 705
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka