hur är det möjligt ...

zilla

Trådstartare
Dottern har haft öroninflamation och fick äta penceilin a¨10 dagar. Det går 3-4 dagar så får hon ont i halsen och en ny kur på 10 dagar .
I morse eller i natt vaknade jag över hennes "gnäll", nu har hon ont i halsen igen.. och det är bara 4 dagar sen hon slutade med pencelinet.

Sv: hur är det möjligt ...

Antingen så biter inte pencillinet eller oxå är hon drabbad av ett virus och då gör inte pencillin så mycket nytta.

Här har Fredrik åkt på en dubbelsidig öroninflamtion, men tyst så vi märkte inget förrens det gick hål och det började rinna ur öronen. Han har inte sagt ett ord om ont i öronen, ingen feber och varit på dagis och de har inte märkt något på honom. Nu har han fått Kåvepenin och ska äta det fem dagar och sen ska vi på återbesök och se hur det ser ut.

Så hade jag det på gymnasiet, fast med enbart halsfluss. Jag fick en kur penicillin och blev bättre, 3 dagar efter avslutad kur fick jag halsfluss igen, blev bättre med penicillin och så 3 dagar efter avslutad kur var det tillbaka igen. Det blev värre för varje gång, fick till och med åka ambulans för att jag inte kunde andas... Fick starkare och starkare penicillin men tillslut fick vi operera bort mandlarna. Jag hade nog halsfluss sju-åtta gånger på raken... mycket obehagligt! Det tog dessutom ett drygt år innan mitt immunförsvar var återställt efter alla penicillinkurer.

//Julia

*kl*

Sa hade jag det ocksa, fran ca 3man alder tills jag fyllde 13 :crazy:

Jag maste ha haft over 30 halsfluss, och minst 15 oroninflammationer. Min mamma var likadan, och min morfar ocksa. OCh det verkar som om jag har nedarvt detta till min ena dotter - hon har haft tva oroninflammationer pa mindre an tre manader, blott aret gammal :cry:

Grejen är väl att det finns läkare som visat att det inte är nödvändigt med pc vid öroninflammationer, att barnen tillfrisknar lika snabbt utan pc, med bara smärtlindring.

Ont i halsen kan vara vilken förkylning som helst och pc biter inte på virusar.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
15
· Visningar
723
Senast: Imogen
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 449
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 964
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
284

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka