Hur är det med kläder på tävling??

Chima

Trådstartare
Jag har inte så stor koll på tävlingskläder:angel: , när man ska ha vad och det där!
På en lokal hopptävling, vad ska man ha då?

Ni kan väl skriva vad man ska ha på varje hopptävling!

Tacksam för alla svar! :)

Sv: Hur är det med kläder på tävling??

Det står i TR och TR bör man ha tillgång till om man ska tävla.

vita/ljusa ridbyxor + kavaj eller klubbjacka! shortchaps utan fransar el stövlar! Typ så..men läs TR-där står allt utförligt beskrivet! :)

varför ha vita eller ljusa ridbyxor? Går det inte bra med någon annan färg??

Varför kavaj eller klubbjacka? går det inte bra med vilken fritidsjacka/tröja utan luva som helst?

Varför och varför? Är det tävling så ska man väl ändå klä sig snyggt och prydligt tycker jag. Några slags bestämmelser måste de ju göra, annars kan ju folk komma in i röda byxor och grön tröja, hur snyggt och prydligt skulle det vara.

Jag tycker att är det tävling så är det. Då ska man ha kavaj och vita/ljusa ridbyxor. Byxor och tröja,jacka hör hemma på träningar!

Men är tillåtet(tyvärr) att rida i klubbtröja/jacka på lok och reg tävling.

man måste inte ha vita/ljusa byxor, det går bra med vilken färg som helst.....och man får ha fritidströja/jacka (utan luva) till....
så man skulle mkt väl kunna rida i röda byxor och grön tröja, passar extra bra i juletid ;)

Långnos skrev:
Varför och varför? Är det tävling så ska man väl ändå klä sig snyggt och prydligt tycker jag. Några slags bestämmelser måste de ju göra, annars kan ju folk komma in i röda byxor och grön tröja, hur snyggt och prydligt skulle det vara.

Kan du vara snäll och leta upp de bestämmelserna och tala om för mig exakt var de finns, det skulle vara väldigt intressant och se var du hittar dem. :rofl:

Långnos skrev:
Jag tycker att är det tävling så är det. Då ska man ha kavaj och vita/ljusa ridbyxor. Byxor och tröja,jacka hör hemma på träningar!

Men är tillåtet(tyvärr) att rida i klubbtröja/jacka på lok och reg tävling.

Vad du tycker hör inte hit, jag undrar var för någon skriver "måste".

Chima frågade väl knappast efter vad du tycker är snyggt utan om vad det står i reglerna?

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
997
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
474
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter att Kevin Stauts OS tog slut redan på den inledande veterinärbesiktningen har han hunnit rida två stora internationella tävlingar...
Svar
0
· Visningar
146
Senast: Gunnar
·
Tävling Hur gör ni utseendemässigt med era hästar innan tävling? Duschar ni de? Gör ni något speciellt? Skriv gärna vilken gren ni tävlar i 🥰
Svar
8
· Visningar
917
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka