Hur är den här sadeln?

Sv: Hur är den här sadeln?

Westernridning sitter först och främst inte i utrustningen.
Använd dina pengar till att lära dig grunderna i ridningen och fundera sen på om du behöver riktig westernutrustning, eller ej.
Släng inte bort pengarna på något du antingen kommer att ångra, eller något som kommer att förstöra din bild av westernridningen.

Jag vill ha en westernsadel, har ingen sadel till min häst just nu. Och vill ha en sådan pågrund utav att jag tycker dom är bekväma att sitta i och jag känner mej "säkrare" i en sådan. Skulle inte starta en tråd om det inte var en sån sadel jag ville ha.

Det står dig fritt att köpa den utrustning du vill…

Det är omöjligt att utifrån bilder tala om hur en sadel är. Skulle det vara ett välkänt märke/modell är det möjligen lättare men det skulle ändå bara gå att generalisera.

Skall man generalisera om den här sadeln, kan man säga att det troligen rör sig om en sadel till lågt pris och till minst lika låg kvalité. Riskerna med en sådan sadel är framförallt att den kan orsaka hästen stor skada, förutom att brister i arbetet kan leda till att den går sönder och utgöra en säkerhetsrisk för ryttaren.

Funderar på att köpa den här sadeln till min fjordis. Är HELT okunnig när det gäller allt inom western men har nu tänk prova på det. Det här är nästan den enda sadeln jag hittat som passar min plånbok.
http://i142.photobucket.com/albums/r90/Addes_Sandra/Foto0011.jpg
http://i142.photobucket.com/albums/r90/Addes_Sandra/Foto0012.jpg
http://i142.photobucket.com/albums/r90/Addes_Sandra/Foto0013.jpg

Visst säljs den här någonstans på Internet? Tycker att jag har sett den.
Vad är det för sadel?

Visst säljs den här någonstans på Internet? Tycker att jag har sett den.
Vad är det för sadel?

Ja det gör den fast på internet finns det inga bilder.

Ja, jag vet ju inte vad det är för sadel, det är därför jag frågar här;)

Ja det gör den fast på internet finns det inga bilder.

Ja, jag vet ju inte vad det är för sadel, det är därför jag frågar här;)

Tycker jag har sett bilder, det var därför jag reagerade.

Men du vet väl pris om inte märke?

Om du läser igenom sadelttrådar här så ser du att man varnar för beg. sadlar som kostar under typ 5000:-.

Om du läser igenom sadelttrådar här så ser du att man varnar för beg. sadlar som kostar under typ 5000:-.

Helt OT, hur ska man kunna sälja sin sadel då när nypriset är 5400 (som min jag har till salu?) :smirk: Eller rent av en ännu billigare sadel?
Och ibland är det viktigt att man blir av med dem fort ifall man måste ha pengar för exempel= att man sänker priset

Förlåt ts, men en komtentar till sadeln du visade, väldigt snygg sadel men jag tycker den nästan ser smal ut? utgår ifrån att din fjording är i fjordingform :angel:

Den sadeln ser inte ut att vara tillverkad för en hästrygg, utan för en sadelhängare i baren.. skulle inte köpa den... :crazy: Ekonomin kanske inte är så stark så man rycker fram över 5 000:- för att köpa sin sadel, men sommarjobba eller vad som hellst å köp en bättre för det där är ingen bra sadel.
Det värsta är bommen, hade bommen varit bra och lädret skit så är det ok, men bommen ser inte bra ut.. svårt att se på bilden.. men det är min åsikt....;)

Okej men då vet jag. Då låter jag bli och köpa en sådan och tömkör istället. Nej, tyvärr jag kan inte sommarjobba, är sjukskriven:(

Förlåt ts, men en komtentar till sadeln du visade, väldigt snygg sadel men jag tycker den nästan ser smal ut? utgår ifrån att din fjording är i fjordingform :angel:

Den hade varit förstor för en "normal" bred d-ponny.

Okej men då vet jag. Då låter jag bli och köpa en sådan och tömkör istället. Nej, tyvärr jag kan inte sommarjobba, är sjukskriven:(

Jag har nyss köpt en syntetsadel, en Abetta, från Börjes, gick på en 4000:- cirkus.
Har förstått från vad jag läst här rådet här att det är bättre att köpa en bra i syntet för det priset än en dålig i läder för det priset :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 028
Senast: Sasse
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 196
Senast: Myrten
·
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
2 485
Senast: MimmiNO
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
3 027
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka