Hur är de?

E

Ewe J

Man får ju tävla D-ponny unghäst även om man är över 18. Men hur är de med C-ponny då? Vet inte varför jag har fåt för mig att man får tävla dom med som unghäst även om man är över 18..? någon som kan kan hjälpa mig med frågan?

Sv: Hur är de?

C och D-ponnyer får du ENDAST tävla om du är över 18, som ungponnyer.

Ja, man får tävla B-ponny också. Bara det är proportioneligt.

Eh? va? man måste ju få tävla ungponny om man är under 18..?:eek:
jag är 14 och om ca.1-2 år så ska jag tävla en ungponny.. och hon som är ägare
till ponnyn är/ var dommare.. tror nog att hon har koll på reglerna..;)

Eh? va? man måste ju få tävla ungponny om man är under 18..?:eek:
jag är 14 och om ca.1-2 år så ska jag tävla en ungponny.. och hon som är ägare
till ponnyn är/ var dommare.. tror nog att hon har koll på reglerna..;)

Du kan vara lugn. Qyenn97 har bara råkat skriva så att det blir syftningsfel. Hon menar att de enda ponnyer man får tävla som äldre än 18 år är ponnyer i avdelning B.

man får tävla B, C och D ponny när man är över 18, bara det ser propotionerligt ut!

Man får ju tävla D-ponny unghäst även om man är över 18. Men hur är de med C-ponny då? Vet inte varför jag har fåt för mig att man får tävla dom med som unghäst även om man är över 18..? någon som kan kan hjälpa mig med frågan?

Man får tävla ungponnier som är mellan 4 och 6 år , i avdelning B, även om du är över 18 år.

Du får tävla ponny överhuvudtaget när du är över 18 år men då endast i hästklasser och om du löser hästlicens. C ponny vet jag inte men antar att det gäller samma där kanske?

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 949
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
933
Senast: Ketrawzc
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sverige skickar 18 lovande SWB-hästar till Unghäst-VM i hoppning 2024. De talangfulla unghästarna, fördelade i tre åldersgrupper...
Svar
0
· Visningar
299
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka