A
Andra
Jag har flyttat ihop med min kille och har fått en hund på köpet. Världens goaste hane, en 2 årig jämthund. När vi är ute på promenader och möter andra hundar så skäller och morrar han och vill gärna fram till den andra hunden. Jag tror att de flesta som vi möter skulle tolka detta som aggressivitet men jag märker på honom att han är fruktansvärt osäker.
Han har tillbringat större delen av sin uppväxt i skogen och har därmed inte mött särskilt många hundar men nu när vi bor i ett samhälle så är det ju något som har förändrats.
Min undran är hur jag ska agera vid dessa möten. Min spontana reaktion är att jag vill fya honom när han skäller men i och med att jag tror att det beror på osäkerhet så känns det inte rätt.
Är det någon som har några tips på hur jag ska träna bort detta beteende?
Han har tillbringat större delen av sin uppväxt i skogen och har därmed inte mött särskilt många hundar men nu när vi bor i ett samhälle så är det ju något som har förändrats.
Min undran är hur jag ska agera vid dessa möten. Min spontana reaktion är att jag vill fya honom när han skäller men i och med att jag tror att det beror på osäkerhet så känns det inte rätt.
Är det någon som har några tips på hur jag ska träna bort detta beteende?