Hur är era 5,5-åriga töser?

ika77

Trådstartare
Ja jag får spader snart... :D:angel:
Nädå, men är det en enormt enerverande ålder då det vet bäst, kan bäst och har en energi till tusen?
Min lilla tjej vaknar vid ca 8 på morgonen, sen går hela dagen i full rulle, och sen har hon kommit in i en sån jobbig period vid sänggåendet på kvällen.
Hon är en riktig Alfons Åberg nu.. " Jag ska bara...." Ska dricka, gå på toa, hämta nåt...
Vi tjatar och följer med henne upp.
Vad vi än säger .. ja, inget hjälper..

Ber jag henne städa sitt rum hänger hon med armarna som en chimpans och säger:
- Meen maamma.. jag är så trött i mina armar. :angel::mad:

Är 5,5 års åldern en "knäck i lurarna- period?? :D

Jag tycker detta är jobbigt.
Det vände på en vecka sen blev hon sånhär . och har nu hållt i sig läääänge. I flera månader.
Spelar över när vi får besök av annat folk, sprallar jämt och kan helt plötsligt flina oss rakt upp i ansiktet när vi säger till henne..
Har hon helt plötsligt tappat all respekt för oss eller vad är det?

Urk.. Nån som kan ge mig glada besked att det är en trotsålder som går över snart?
 
Sv: Hur är era 5,5-åriga töser?

Visst går det över...:D
Det kommer en positiv "svacka" som är rätt lugn nånstans mellan 7-9 år.
Typ framåt 10-11-års-åldern kommer hon i förpuberteten och sen blir det ändå "bättre" nånstans mellan 12 och 16. :devil:

Om jag tänker efter så måste jag säga att min äldsta dotter som fyller 18 om en månad har varit riktigt trevlig i närmare ett halvår nu. :love:

Så ungefär vid 17 eller 17½ år kommer ni att få en förhållandevis angenäm period då ni kan ha riktigt skoj ihop
(om mamma betalar) :angel:

(Only one more to go, hon fyller 14, den lilla darlingen!)
// Smirk
 
Sv: Hur är era 5,5-åriga töser?

Ooohh... känns betryggande! :rofl::rofl:
Några lugna perioder då.. om sisådär ...10 år! :idea:

:rofl:
 
Sv: Hur är era 5,5-åriga töser?

Min 5½-åring är ett enda stort "varför då??" för tillfället :cool:

Sänggåendet är mycket utdraget..."ska kissa", "är törstig", "vill ha glass", "kliar på foten" etc. etc. etc.

Mamma håller på att bli galen :eek:

(Tur jag vet att det går över :D är ju inne på 3:e knatten)
 
Sv: Hur är era 5,5-åriga töser?

Min 5½-åring är ett enda stort "varför då??" för tillfället :cool:

Sänggåendet är mycket utdraget..."ska kissa", "är törstig", "vill ha glass", "kliar på foten" etc. etc. etc.

Mamma håller på att bli galen :eek:

(Tur jag vet att det går över :D är ju inne på 3:e knatten)

Ja " varför då" kan man ju bli toookig på nu.

- Nej, du får inte gå till Max nu.
-Varför?

Gå in och tvätta dig om händer nu.
-Varför?

-Så. nu är det dax att gå och lägga sig.
- Varför??

;) Tur att det är fler än jag som hör "varför då" och detta evinnerliga "jag ska bara.."

Men de har sina goa stunder oxå. :love::love::love:
 
Sv: Hur är era 5,5-åriga töser?

Min tjej hon blir fem nu i sommar och nu har nog mycket "knäck i lurarna" för tillfället :D
Säger man något till henne så kommer där alltid ett -Varför.. Är rätt retsamt ibland men man får väl glad att det kommer gå över någon gång..
 
Sv: Hur är era 5,5-åriga töser?

Min snart 6-åring säger inte varför - eftersom han VET varför.

Däremot kan han stänga öronen och låtsas vara psykotisk och oemottaglig för information som han inte vill höra :cool:
 
Sv: Hur är era 5,5-åriga töser?

sådär är min lillebror också..! har varit ett tag och har nyss fylt 6 nu.. håller med dig om att det är jobbigt, och jag är bara storasyster :crazy:
 
Sv: Hur är era 5,5-åriga töser?

Så kan min dotter oxå göra genom att demonstrativt sätta händerna för öronen och ser verkligen jättesur ut..
Måttligt irriterande om man ska förklara nåt som hon VET är helt odiskutabelt.
:D
 
Sv: Hur är era 5,5-åriga töser?

sådär är min lillebror också..! har varit ett tag och har nyss fylt 6 nu.. håller med dig om att det är jobbigt, och jag är bara storasyster :crazy:

Jobbigt som 17.
Hoppas det går över snart. Det är inte lätt att diskutera med henne just nu.
Slår mest dövörat till med en kaxig uppsyn.
Man får väl belamra sig med ett tålamod i inväntan på att denna trotsen ska lägga sig..:banana:
 
Sv: Hur är era 5,5-åriga töser?

Ja jag får spader snart... :D:angel:
Nädå, men är det en enormt enerverande ålder då det vet bäst, kan bäst och har en energi till tusen?
Min lilla tjej vaknar vid ca 8 på morgonen, sen går hela dagen i full rulle, och sen har hon kommit in i en sån jobbig period vid sänggåendet på kvällen.
Hon är en riktig Alfons Åberg nu.. " Jag ska bara...." Ska dricka, gå på toa, hämta nåt...
Vi tjatar och följer med henne upp.
Vad vi än säger .. ja, inget hjälper..

Ber jag henne städa sitt rum hänger hon med armarna som en chimpans och säger:
- Meen maamma.. jag är så trött i mina armar. :angel::mad:

Är 5,5 års åldern en "knäck i lurarna- period?? :D

Jag tycker detta är jobbigt.
Det vände på en vecka sen blev hon sånhär . och har nu hållt i sig läääänge. I flera månader.
Spelar över när vi får besök av annat folk, sprallar jämt och kan helt plötsligt flina oss rakt upp i ansiktet när vi säger till henne..
Har hon helt plötsligt tappat all respekt för oss eller vad är det?

Urk.. Nån som kan ge mig glada besked att det är en trotsålder som går över snart?

Det DÄR är inte din dotter du beskriver utan min son!!!:D Har du honom hos dig också?*fniss* Han är exakt så, och har en massa av det andra här i tråden hart beskrivit, håller för öronen, låtsas att han itne hör osv....

Det sägs att det går över....

Fst samtidigt kan jagi nte låta bli att tycka att det är rätt gulligt:D
 
Sv: Hur är era 5,5-åriga töser?

Min son som blir 6 i augusti är rätt bra på att hålla för öronen när han inte vill lyssna.
Och fråga tusen frågor i timmen. När man väl börjar förklara nåt för honom, (som tex hur man gör en håv) så lyssnar han inte ens utan börjar prata om annat.
Det är som att han frågar automatiskt saker han inte ens vill veta.

Han vet ju bäst och vill inte göra saker bara för att jag säger det. Han ska göra det på eget initiativ. Om jag ber honom sluta med nåt dumt han håller på med måste han bara göra så ett par ggr till.
Och så vill han hellre lära sig av sina egna misstag än att tro mig när jag säger att nåt inte är nån bra idé.

Fast han är ju så himla gullig emellanåt :love:
Han brukar komma med blommor till mig och vill ibland komma och sitta i mitt knä och gosa lite.
Får vara glad för det. Det varar nog inte så länge till.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 953
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp