Hur är det att ha häst i Falköping?

Sv: Hur är det att ha häst i Falköping?

Har en kompis som bor i krokarna och det är väldigt hästtätt i trakterna. Så det kan nog vara rätt bra. Vet att det finns bra ställen med bllig hyra och bra service, men inget direkt specifikt mer än så.
 
Sv: Hur är det att ha häst i Falköping?

Jag bor strax utanför falköping med min häst:0)
Det finns ganska så många ridhus inom lämpligt köravstånd, fina ridvägar om man vet var man skall leta.
Och en hel del inackorderingsstall som är relativt billiga:0)
Får jag vara nyfiken och fråga vart i falköping du bor?

MVH/Annika
 
Sv: Hur är det att ha häst i Falköping?

Har min häst lite utanför Falköping där han är inackorderad hos underbara människor som alltid sätter hästen först och där det viktigaste är att hästarna har det bra.
Sen att jag trivs som fisken i vattnet är ju en klar fördel,
och sen när det gäller stallhyran så har jag aldrig haft en så här bra stallplats till nästan ingen kostnad alls så jag skulle inte kunna få det bättre om jag så hade haft egen gård.
Sen så är det ju kanonbra ridvägar runt stallet plus att det finns en paddock som uppfyller kraven när det gäller storleken,
och sist men inte minst så finns det en suverän hinderpark.
Så jag skulle inte klara av att ens hitta något att klaga på om jag letade aldrig så mycket.
Då hör det ju till saken att jag har haft häst i Göteborg innan,
så jag har ju att jämföra med.
Så att ha häst i Falköping är hur bra som helst,enligt mig i alla fall.:banana::rofl::banana::rofl::banana:
 
Sv: Hur är det att ha häst i Falköping?

Har mina strax utanför ,perfekt.Bra ridterräng och nära till många ridhus.
Sen finns det gott om bra tränare,vet att du har en 07:a som jag :D
Gott om tävlingar oxå så man behöver inte köra i timmar.
 
Sv: Hur är det att ha häst i Falköping?

OT, men jag är också från Falköping och har häst ute i valtorp. Har du dina i Segerstad? Tyckte jag kände igen gulingen du visat i ett annat inlägg :D.
 
Sv: Hur är det att ha häst i Falköping?

Är uppvuxen utanför falköping, mot skara-hållet.

Där jag bodde fanns gott om ridvägar, använde ridskolansridhus, tog ungefär 20 min att köra dit med släp. Kändes ganska centralt med relativt gott om tävlingar. Nu när man bor nere i skåne har man blivit bortskämd, vill inte åka längre än 5 mil till tävling och lasta för att åka till ridhus, blä, tar det längre än 5 min då är ridhuset för långt bort..

Relativt billiga stallhyror och bra hagar på de flesta större stallen vad jag vet.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Som rubriken lyder.. vilken gren/grenar eller annat inom häst sysslar ni med och hur kom det sig att ni började med just det?
2
Svar
36
· Visningar
1 853
Senast: Roxy
·
Skola & Jobb Ja, som rubriken lyder. Är det viktigt för er chef och hens chef hur ni mår?
2 3 4
Svar
76
· Visningar
4 249
Senast: monster1
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 161
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp