C

CeciliaW

Läste på en webbsida om en träningshelg i hunting, vilket sades vara en tävlingsgren med banhoppning och terränghoppning, alltså som fälttävlan fast utan dressyr (antar jag?). Är det någon som har mer information om denna tävlingsform?

//Nyfiken Cecilia

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hunting?

Det är en tävlingsgren där du börjar inne på en hoppbana för att sedan direkt utan avbrott rida ut en terrängbana och sedan avslutar du med 1-2 hinder inne på banan igen.

En otroligt rolig gren om man tex gillar fälttävlan men inte dressyr. :)

Info finns under gren fälttävlan på ridsportförbundets hemsida. "Regler för huntingklass". Hunting får endast ridas i 70 och 90 klass. Kul tävlingsform om man vill tjoflöjta lite. Själv är jag tvungen att kämpa på med fälttävlan för annars skulle jag aldrig rida dressyr :smirk: . Det är en hunting i Örebro den 28/8 som brukar vara väldigt trevlig. OBS, man måste ha tagit fälttävlansmärke för att få starta i hunting. Testa, det är jättekul. Håller med Mysaan

Mysaan skrev:
Det är en tävlingsgren där du börjar inne på en hoppbana för att sedan direkt utan avbrott rida ut en terrängbana och sedan avslutar du med 1-2 hinder inne på banan igen.

En otroligt rolig gren om man tex gillar fälttävlan men inte dressyr. :)
Men åh, det kunde ju faktiskt vara något för mig! Ska absolut läsa mer om hunting, tack för tipsen!

Liknande trådar

Distans Jag har fått upp ett plötsligt intresse för alla möjliga grenar som jag tidigare varit helt ointresserad av (förutom hoppning och...
Svar
4
· Visningar
4 181
Senast: Shaggy
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 384
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
6 054
Dressyr Velade mellan Dressyr o Ridning men det är ju trots allt så att jag vill hitta en tävlingsmässigt bra engelsk dressyrridning så det fick...
Svar
18
· Visningar
3 232
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka