Hunterflätor!

Sidekick

Trådstartare
Ja.. Jag kan inte vara den enda som kan fläta mig till vansinne! Jag har fått visat för mig hur man gör dessa, hur man ska sy osv.. Men ALDRIG lär jag mig!

Är det någon här som kan förklara, eller vet någon bra hemsida eller bildserie?
Jag har bestämt mig att iår SKA jag ha flätor på honom, det bara är så:D

Sv: Hunterflätor!

jimmy_braids.jpg

1_horse.jpg

Ser enkelt ut va?:angel:

Senast ändrad:

Det är sååå snyggt! :love:

jobbigt bara om man ska rida hunter och pleasure på samma häst, tex samma dag eller varvat en tävlingshelg..... för de gör sig INTE i pleasuren.... :crazy:

Nää jag vet, men de va flera som sa till mig att hellre hunterflätor i pleasure än tofsar i hunter.. Men det kanske var för att de tycker att han är en finare hunterhäst än pleasure häst..:angel:

Båda är lika illa tycker jag.... men bandad man är ju inte ovanligt i huntern här...

Svårt det där....

Ja, verkligen.. Man får väl snällt ställa sig att tofsa till pleasuren och fläta till huntern.. Oavsett om klasserna går om varann.

Vart är alla hästälskande ridskoletjejer som gör vadsomhelst för att få pyssla med hästar?:D

Det ser ju ut som långa tillplattade knoppar!;)

borde inte vara så svårt att göra, fläta hårda små platta flätor och vik sedan ihop dom så att dom blir längre och plattare än vanliga knoppar och fäst ett gummiband däruppe!:)

borde inte vara så svårt att göra, fläta hårda små platta flätor och vik sedan ihop dom så att dom blir längre och plattare än vanliga knoppar och fäst ett gummiband däruppe!:)

haha, kollade du på filmen? det är nog lite mer avancerat än så för att få det att se snyggt ut:p

Har nu sett filmen!;) tyckte ändå inte det såg speciellt krångligt ut.

Fläta halva flätan, sen knyta in ett band, fläta resten av flätan.
Knyta en knut,dra änden av flätan genom manen ovanför flätan sen knyta ihop!:)

Kan väl tillägga att jag är van vid hästar med MKT man, där olika flätningar är bra att kunna! :)

Haha!
Så lätt är det inte, isåfall skulle jag inte ha några problem.
Jag hittade en superbra sida, där dom beskriver jättebra på en lite längre man, så man verkligen ser hur man gör.

http://69.250.124.116/web/friesian/farm/braid/index.html

Tur att jag håller mig till långmanade hästar, och reining, då slipper jag dom problemen!:D

Men annars är det väl bara att träna på, träning ger färdighet har jag hört!;)

det där var ju ett jätte bra tips för att få manen att växa samtidgit som den inte nöts...*springer ut till sjuka fölingen o börjar fläta*
men jag vet inte hur snyggt det är att rida med eller om man vågar ha i det i 2 månader, 2 veckor max känns det som...

Fast visst är väl ändå pysslet och groomingen lite utav det roliga? Även om det kan driva en till vansinne, så vore det ju inte samma sak utan det.. Eller?:D

Fast visst är väl ändå pysslet och groomingen lite utav det roliga? Även om det kan driva en till vansinne, så vore det ju inte samma sak utan det.. Eller?:D

Visst är de roligt... men ibland undrar man vad man håller på med..
Resultatet är ju alltid kul att se.. (när de blir bra i vart fall).. men fanns de nån som både kunnde banda och fläta mannen åt mej så hade jag gladeligen betalat för de...:idea: är urkass på de där..
Ett bra tips för nån pillrig människa som vill tjäna lite extra runt tävlingstider kanske..:idea:

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hade ett jobb på gång. Det verkade verkligen som om jag var vad de sökte. Jag blev hittad på fb där jag annonserade om jobb...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 046
Senast: Gunnar
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 839
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 207

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar