Hunter under saddle & Non pro

Sv: Hunter under saddle & Non pro

Hunter rider du med engelsk utrustning på både dig och hästen, non pro är öppen klass för amatörer, ingen pro ryttare.

Engelsk utrustning.

Hinner inte leta nu men du hittar garanterat bilder om du söker på google.

I hunter under saddle visar man hästens gångarter och både häst och ryttare ska ha engelsutrustning, träns med nosgrimma och tränsbett, engelsksadel, ridhjälm, ridbyxor, stövlar eller ridskor, ridrock. samma gäller hunter hack men där ska man hoppa ett antal språng med hästen också.

Non pro står för Non Professional alltså icke proffesionell man får inte jobba med att träna eller rida andras hästar än ens egna eller den närmaste familjen....rätta mig någon om jag är ute och simmar..... :angel: :D

/Carina :eek:

Pro-ryttare som simpe så slarvigt :angel: skriver är Professional alltså någon som lever på att träna och tävla andras hästar...... ;) :D

Ok, nu hänger jag med. Men vilka tävlar inom detta? Folk som inte kan bestämma sig för western el dressyr? :angel:

Nu hajjar jag det där med nonpro o pro, tackar :)

Det ingår på rasshowerna, finns med i deras regelböcker, antagligen för att visa hur flexibla hästarna är....ena dan trail och western riding, nästa dag hunter hack... ;)

på det viset...

Kollade lite bilder som fanns på google, och dom såg inte såååå roliga ut. Hästarna gick verkligen på framdelen...

Ja det är många som inte får sina hästar att gå bra i hunter klasserna.. varför vet ja inte.
Men som Lenita skrev.. Huntar klasserna finns med för att visa hur allsidig QH och paint är..

Liknande trådar

Utrustning Är Fir-Tech Allroundschabrak m. Elastiska Band lika bra som Equiband Pro System?
Svar
6
· Visningar
343
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Hej! Jag är ny här och detta är mitt första ”inlägg”. Jag undrar om Hunter träns fortfarande säljs? Såna med platta nosgrimmor! Jag...
Svar
9
· Visningar
699
Senast: Kristall10
·
Övr. Hund Jag ska köpa en ny sele till min aprikosröda dvärgpudel som när solen lyser ser gyllene ut i pälsen. Jag har nästan bestämt mig för...
Svar
11
· Visningar
1 013
Senast: Sel
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 592
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka