Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
I hunter under saddle visar man hästens gångarter och både häst och ryttare ska ha engelsutrustning, träns med nosgrimma och tränsbett, engelsksadel, ridhjälm, ridbyxor, stövlar eller ridskor, ridrock. samma gäller hunter hack men där ska man hoppa ett antal språng med hästen också.
Non pro står för Non Professional alltså icke proffesionell man får inte jobba med att träna eller rida andras hästar än ens egna eller den närmaste familjen....rätta mig någon om jag är ute och simmar.....
Det ingår på rasshowerna, finns med i deras regelböcker, antagligen för att visa hur flexibla hästarna är....ena dan trail och western riding, nästa dag hunter hack...
Ja det är många som inte får sina hästar att gå bra i hunter klasserna.. varför vet ja inte.
Men som Lenita skrev.. Huntar klasserna finns med för att visa hur allsidig QH och paint är..
Hundavel & Ras Jag tycker det är lite synd att döma bort en hel ras på grund av en individ som av din beskrivning inte låter rastypisk.
Är det en helt...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.