Hunter-frågor

Lina_Zacha

Trådstartare
1. Ska man ha plastrong i Hunter, eller räcker det med bara skjortan?

2. Det står att vojlocken ska vara vit eller "natural". Vidare står det att den ska vara formad efter sadeln men att fyrkantig får användas för att få plats att fästa nummerlapparna.
Innebär det att jag får ha en fyrkantig beige?
Det står även att den inte får ha ornament. Min fyrkantiga beigea har ett svart band längs hästens ryggrad så att säga, i övrigt enfärgad. (Lantmännens :D) Godkänd? :confused:

Sv: Hunter-frågor

1. Ska man ha plastrong i Hunter, eller räcker det med bara skjortan?

2. Det står att vojlocken ska vara vit eller "natural". Vidare står det att den ska vara formad efter sadeln men att fyrkantig får användas för att få plats att fästa nummerlapparna.
Innebär det att jag får ha en fyrkantig beige?
Det står även att den inte får ha ornament. Min fyrkantiga beigea har ett svart band längs hästens ryggrad så att säga, i övrigt enfärgad. (Lantmännens :D) Godkänd? :confused:

Plastrong tror jag inte att du får ha, men är inte säker. Har aldrig sett någon som har det.

I hunter ska du ha naturnära färger, du får inte ha vita ridbyxor. Jag tror inte att du får ha ett vanligt schabrak utan med "fyrkantig" menas en vojlok som har gjort plats för nummerlapp.
65368.jpg

I regelboken står att läsa : "A tie or choker is required" vilket innebär att man skall ha slips eller plastrong. De flesta tävlingsskjortor har dock en extra krage, det verkar räcka. Jag har i alla fall inte hört ngn hitintills som blivit diskad för att bara ha kragen. (Däremot för att ha fel voilock,fel färg på ridbyxorna, samt fel nosgrimma...)
Har du ingen voilock som den Sidekick visar på bilden, bör du hålla dig till en som följer sadeln.
Lycka till! :)

Jag har redan införskaffat en plastrong, så det är inget problem :)

Angående nosgrimma, visst är det en vanlig engelsk man ska ha?

Ujujuj, det här är en helt ny värld för mig som varken tävlat hunter eller dressyr/hoppning tidigare...

Liknande trådar

Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 708
Senast: Habina
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 546
Senast: moonstruck
·
L
Hästmänniskan Jag skriver nu under anonym nick. Jag jobbar på en liten ridskola som instruktör kvälls tid, får tim lön -svart!! Men är ca en halv...
2
Svar
21
· Visningar
2 227
Senast: maddiiiz
·
P
  • Låst
Utrustning Ja, vad kom ni hem med från Scandinavium? Själv va jag där igår o hittade tyvärr inte alls mkt av det jag va ute efter :smirk: Jag...
Svar
5
· Visningar
1 160
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka