Hungrig hund vid vila

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare ailo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 655
A

ailo

Hej!
Jag har en labbevalp på snart 8 månader som precis blivit opererad för osteochondros i bogen. Hon måste vara i stillhet i nästan 2 månader och på grund av detta har jag dragit ner lite på maten för att hon inte ska gå upp i vikt.
Nu är hon hungrig hela tiden stackarn. Finns inget hungrigare än en labbe! :laugh:
Har ni något tips på hur man kan dryga ut maten och att hon ändå inte går upp i vikt?

Sv: Hungrig hund vid vila

Hon får Royal Canin junior.
Hon äter även Rimadyl vilket gör att hon är lite känslig i magen, men morötter borde nog funka.

Sv: Hungrig hund vid vila

Alternativet är att du hittar ett foder med mindre näringsinnehåll - så att du kan ge större mängder och på så vis ge hunden en mättnadskänsla. Jag är dock inte tillräckligt erfaren för att ge mer precisa råd, kanske någon annan här kan? Större djursjukhus brukar dock ha dietexperter, du kanske kan ringa och tala med en sådan?

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik på ett och ett halvt år har precis haft sitt andra löp och är nu även skendräktig för andra gången. Vi hade från början inte...
Svar
17
· Visningar
2 790
Senast: attheedge
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 560
Senast: Bison
·
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 348
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 732
Senast: s957
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31
  • tämja halvvuxna katter