Hundviskaren idag..

Sv: Hundviskaren idag..

Ja, mycket bättre. På stationen hade han knappast en tajt elkabel runt halsen..så kallar du inte det livet bättre än innan så vet jag inte vad du anser som bra.

Hur många hundmänniskor i Sverige låter inte sina hundar ha det som denna hund ? Helst de som bor på landet. Många sitter ju dygnet runt i små rastgårdar. Men det är tydligen helt ok.

Så man får inte veta hur det går för hunden, den omplaceras inte i programmet?

Jag är kluven när det gäller sånt där, visst kan man se hur oerhört skadad hunden är inte då fysiskt utan psykiskt och hur mycket erfarenhet + arbete det krävs av den som ev övertar en hund med det "bagaget". Sen tänker jag å andra sidan att har man kämpat och överlevt, visar att man kan lita på en liten, trygg grupp av människor och må bra i en begränsad värld - ska man ta den chansen ifrån honom? En sån hund kan naturligtvis överreagera när man minst anar det p g a ångest/rädsla så det kräver stort ansvarstagande av ägaren.

Usch, jag skulle inte vilja vara i deras skor och behöva ta ett beslut:(
Jag har svårt att titta på alla de här djurprogrammen som tar upp illa behandlade och övergivna hundar, katter, hästar m fl - man förstår inte vilka människor det finns där ute, usch:(
En eloge till de som orkar arbeta till förmån för de här djuren:bow:

Allltså jag tyckte att man skulle ha avlivat honom direkt, utan rehabilitering. Nu är det givetvis svårt, både att ha kvar honom, att placera om honom eller ta bort honom :cry:

Ja, mycket bättre. På stationen hade han knappast en tajt elkabel runt halsen..så kallar du inte det livet bättre än innan så vet jag inte vad du anser som bra.

Vad är det du inte förstår?

Bara för att hunden har det bättre innebär det att den har det bra? Då kunde man lika gärna placerat hunden hos en knarkare som gav jycken mat och inte hade en elkabel runt halsen. Jag menar, det är ju bättre?

Detta är djur vi pratar om. Det är inte människor som man kan förklara för att "du får snart ett nytt hem, där du får gå ut som normala hundar." Utan en stackars hund som varit helt jävla isolerad i låt oss säga 4 år? Jag tycker utan tvekan djursjukhuset har misskött hunden.

Men du är kanske sådan att bara hunden får leva så är det bra? En hund ska leva med kvalité, och det tycker jag inte hunden tycks ha gjort.

Amerikaner är ju väldigt speciella i sin hund(djur)hållning. Jag ville läsa mer om min nya hund så jag köpte en amerikansk bok om Italienare. Där stod det att för att hålla hunden i form räcker det med tre 20-minuterspromenader i veckan :D Resten av tiden skulle den roa sig själv på gården var tanken..

Ja, jag förstår din syn på det, absolut. Sen vet jag av erfarenhet att det är oerhört tungt och svårt att ta ett sånt beslut om man ser en livsgnista och en vilja att leva:(

Svår sits hur man än hade gjort.

Det jag har sett av amerikansk djurhållning ( om jag får generalisera en del ) det imponerar inte och skiljer sig en hel del från hur vi ser på det och vill ha det. Det kan förklara att de inte har agerat snabbare i rehabiliteringen, vilket man kunde ha gjort kan jag tycka.

Jag tycker ofta att man i "Dog whisperer" ser folk som inte går ut med sina hundar alls. Här fyller definitivt Cesar Milan en funktion tycker jag, han tydliggör att det ligger i hundens natur att promenera, och inte nog med det, att man även ska lägga till aktiviteter som passar hundrasen. Framförallt är det detta jag gillar hos CM, att han poängterar att många problem löser sig om man bara börjar aktivera hunden.

Du skriver ju själv att: Hunden ALDRIG fått varit ute på 2 år. Villket är en lögn. Sedan ändrar du dig och skriver att den var ute på gården om än liten gård. Skriv rätt från början då så slipper man rätta dig.

Inte vågar "gå ut med den" skrev jag. Och både den raden och det faktum att det visades som det gjorde på programmet tycker jag visar att jag menade promenader. I min värld så är "gå ut med" lika med promenad eller dylikt, särskilt som det visades i programmet, och inte sitta i hundgård. Lägg gärna av att vara sån jäkla besserwisser & sjukt otrevlig, som nån sa, var din mamma med eller??

Bara för att du inte kan tolka normal text utan att man beskriver allt i detalj behöver du inte rätta andra på det sätt du gör. Lär dig leva med din oförmåga istället :cool:

Hur många hundmänniskor i Sverige låter inte sina hundar ha det som denna hund ? Helst de som bor på landet. Många sitter ju dygnet runt i små rastgårdar. Men det är tydligen helt ok.

Kan inte se att nån i den här tråden skrivit att det är helt ok. Gör gärna en tråd om det så kan vi diskutera det där. Och argumentet att "andra har det lika illa så då är det väl inget fel" är bara så sjukt dåligt.

Så hunden har det bättre hos en knarkare där det åtminstone får vara ute på promenad istället hos snälla tanter som ger den regelbundet med mat, vaccinerar osv..Ok, då vet man din hundsyn.

Först skriver du aldrig fått gå ut, därefter ingen vågar gå ut med den sedan att den bara får sitta i ett rum. Lär dig skriva korrekt då så kanske svarena behagar dig nästa gång.

Så hunden har det bättre hos en knarkare där det åtminstone får vara ute på promenad istället hos snälla tanter som ger den regelbundet med mat, vaccinerar osv..Ok, då vet man din hundsyn.

Haha, du är ju för korkad. Jag skrev just om din SYN. Du sa det själv att den hade det bättre hos tanterna som hade den instängd i två år. Bara för att det är "bättre" innebär inte det att hunden har det bra.

Hunden A bor hos en knarkare. Denna person slår sin hund dagligen, ger den ingen mat. Polisen tar hunden. Nästa familj hunden A får bo hos är en 5barns familj. Eftersom hunden är stor och lite klumpig, plus "överallt och ingenstanns" får den bo en en hundgård hela dagarna. På ungefär 10 kvm. Den får mat varje dag men tas aldrig ut för promenader.

Jag tycker fortfarande inte att hunden har det bra. Och ser det som vanvård.

Förstår du vad jag menar eller är du ett troll?

Ni Bukefolk verkar glömma bort att detta är USA och INTE Sverige. Jag har en vännina i USA och det är mycket ovanligt att man har hundhållning där som vi har här. Promenader hör faktiskt inte till vanligheterna, de flesta bor i hus och hunden används till att vakta det...alltså får dom enbart vara ute på gården. Jag säger inte att det är rätt, men kan inte påstå att hundarna lider av detta heller. Javisst, kanske understimmulerade...men so what ? Hur många kasta-sten-i-glashus har vi inte här på Buke då med understimmulerade hundar...

Korkad får nog du stå för tack ! Troll får stå för dig med.

Jag anser att många här är så himla skenheliga då det gäller hundar...

Nåja, men visst. En människa som tycker att den där stackars hunden hade det bra kan inte vara annat än troll.

Bara för att något är bättre innebär inte det att det är bra.

Ni Bukefolk verkar glömma bort att detta är USA och INTE Sverige. Jag har en vännina i USA och det är mycket ovanligt att man har hundhållning där som vi har här. Promenader hör faktiskt inte till vanligheterna, de flesta bor i hus och hunden används till att vakta det...alltså får dom enbart vara ute på gården. Jag säger inte att det är rätt, men kan inte påstå att hundarna lider av detta heller. Javisst, kanske understimmulerade...men so what ? Hur många kasta-sten-i-glashus har vi inte här på Buke då med understimmulerade hundar...

Varför lider inte hundarna av att inte ta promenader i USA? Men i Sverige lider dom? Bara för att USA har en sådan hundhållning betyder inte det att det är ok. Men du motsäger dig själv: "Jag säger inte att det är rätt, men kan inte påstå att hundarna lider av det." Alla hundar har väl fasiken rätt till motion?

Och har någon här inne sagt att det är ok med understimulerade hundar någonstanns? Jag tycker det är lika förkastligt med att någon på buke går promenad med sin hund en gång i månaden, som en gubbe i USA gör det. Bara för att det är USA innebär väl inte det automatiskt att man ska acceptera deras sjuka hundhållning?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 526
Senast: Dopy
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 083
Övr. Hund Först lite bakgrund till det hela innan jag kommer till min frågeställning (kan bli långt detta): Hundägarna i det här fallet är mina...
2
Svar
29
· Visningar
3 707
Senast: DizAngel
·
Hundhälsa Vi har en kastrerad hanhund född i november 2006. Han är alltså snart 8 år gammal. Han kastrerades sommaren 2010. Vi köpte honom som 8...
2
Svar
29
· Visningar
13 661
Senast: ISABEL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21