Kan ni förklara det här med vagn för mig? Jag fattar verkligen inte vad man ska ha dom till,såvida man inte tänkt sig att åka på cykelsemester med hund.
Min pinne springer lätt 1 mil vid cykel,jag har frallor som är med på 6-8km rundor.

Min tanke med att jag skaffade en kärra, var att kunna cykla lite längre bort för att nå en annan skog dit det är en 2,5 km - mitt knä vill inte längre gå dit, gå hela rundan i den skogen och sen gå hem igen (brukar bli en mil sammanlagt). Så då hade det varit perfekt cykla dit och hem och ändå kunna gå en rejäl sväng där :) jag cyklar inte med 3 ovana heeler bredvid mig ;) Sen är ju en av mina under rehab och får inte kuta speciellt än, så då hade det varit perfekt - en annan av dom har jobbigt kuta så långt i ett sträck pga lite sviter i lungorna pga den fula franska hjärtmasken. Så jodå, finns massor med användning för en cykelkärra. Jag hade dessutom valp när jag köpte den, så tanken var att den skulle kunna få följa med den oxå :D
Nu sket det sig då jag höll på avlida den vägen när jag provade - knät sa ifrån helt :(

Kan ni förklara det här med vagn för mig? Jag fattar verkligen inte vad man ska ha dom till,såvida man inte tänkt sig att åka på cykelsemester med hund.
Min tanke var att gammelhunden skulle kunna följa med på cykelturer med unghunden. Även när ens egna ben inte orkar så långt kan man ju fortfarande uppskatta att komma ut på tur.

No Limit Doggy Liner tar 50kg.

Däremot tar många 3-hjuliga lastcyklar 100kg, men då är man förstås i en annan prisklass, -och de tar stor plats. Jag har inte cyklat på massor med år, mina knän klarar inte sån't. Men jag har köpt en trehjulig el-lastcykel och tanken är bl a att hunden ska kunna åka i lådan tills vi kommer till nästan otrafikerade grusvägar. Att knata bredvid par km på asfalt skulle förmodligen paja månader av rehab för hunden, så det är inte aktuellt. Om vi dessutom lyckas köpa valp till slut (har ännu inte blivit någon tik till oss på rätt många parningar) så känns det som ett bra sätt att få med den också ut i naturen.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
803
Senast: TantAgda
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 449
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 876
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon