Narcissa

Trådstartare
Jag funderar på att köpa en hundvagn till cykel så våra hundar kan åka med oss på cykelturer. Någon som har förslag på någon bra? Har bara hittat lite på nätet. Finns det i fysiska butiker om någon vet?
Den ska rymma två hundar på ca 24 kg tillsammans.

Jag har en från Vidaxl - men kan tyvärr inte cykla med den själv. Använd 3 gånger, så den ska säljas :banghead: Insåg mitt knä vägrar = det blir för tungt. Väl värd sitt pris dock, men ångrar jag inte köpte en med handtag bak och extrahjul så man kan koppla om den till vagn för utställning.

Bitiba är ett annat ställe där det finns till bra pris.

Jag funderar på att köpa en hundvagn till cykel så våra hundar kan åka med oss på cykelturer. Någon som har förslag på någon bra? Har bara hittat lite på nätet. Finns det i fysiska butiker om någon vet?
Den ska rymma två hundar på ca 24 kg tillsammans.
Jag har haft en cykelkärra till min förra hund, och det märket (Trollkärran) vill jag varna för. Dålig kvalitet rent generellt.
Numera har jag hund som ryms i cykelkorg - mycket praktiskt! (och inte så tungt...)

Jag hade cykelkärra för barn från biltema som jag gjorde om till mina hundar. Väldigt lätt och smidigt.

Finns det hundvagnar för stora hundar, är det någon som vet? De jag tittat på som varit till stora hundar har i själva verket varit till "stora" hundar... :cautious:

Finns det hundvagnar för stora hundar, är det någon som vet? De jag tittat på som varit till stora hundar har i själva verket varit till "stora" hundar... :cautious:
151171-scooby-doo-scooby-riding-a-bike.jpg

Monster can do it!

Min tar upp till 40 kg (vilket jag tror är max), men det är nog asjobbigt att cykla då. Misstänker att din väger mer ;) Med tanke på att dom är gjorda i tyg och med botten som inte direkt är av stål så skulle jag istället kika på lastvagnar på t ex Biltema och sen spänna på en bur ovanpå den :D

@Monstermom - denna tänkte jag lite på att göra till hundvagn. Tror den är mycket stadigare än en regelrätt hundkärra om man tänker stor hund :) Tygbur eller stålbur uppepå
27-177_xl_1.jpg
Det där är väl Biltemas lastvagn? Tar bara 25 kg.

@Monstermom Jag letade ett tag efter en cykelvagn till stor hund, men allt var för ynkligt. Jag ville ha nåt som pallade 50 kg och var stort nog att ligga bekvämt på, men allt var för klent och kort och smalt. Tydligen ska hunden sitta vackert för att få plats.

Det där är väl Biltemas lastvagn? Tar bara 25 kg.

@Monstermom Jag letade ett tag efter en cykelvagn till stor hund, men allt var för ynkligt. Jag ville ha nåt som pallade 50 kg och var stort nog att ligga bekvämt på, men allt var för klent och kort och smalt. Tydligen ska hunden sitta vackert för att få plats.
Jäklar det missade jag - hade för mig den tog mycket mer :o

Okej, det blir att bygga om ett bilsläp till cykelkärra då om man har en stor hund :D

Jäklar det missade jag - hade för mig den tog mycket mer :o

Okej, det blir att bygga om ett bilsläp till cykelkärra då om man har en stor hund :D
No worries. Jag tittade också just på "lastvagnar" när jag letade. Men pyttsan. Vi STORhundsägare är diskriminerade på vagnsmarknaden. Hmpfh. :mad: :p

Kan ni förklara det här med vagn för mig? Jag fattar verkligen inte vad man ska ha dom till,såvida man inte tänkt sig att åka på cykelsemester med hund.
Min pinne springer lätt 1 mil vid cykel,jag har frallor som är med på 6-8km rundor.

@dobbis Jag bor vid en 70-väg där det kör rätt mycket bilar och de flesta kör betydligt snabbare än 70. Lite längre bort åt olika riktningar ligger fina skogar att promenera i - så för att ta mig till skogen med hundarna stoppar jag in dem i cykelkärran och cyklar dit :up:

@dobbis Jag bor vid en 70-väg där det kör rätt mycket bilar och de flesta kör betydligt snabbare än 70. Lite längre bort åt olika riktningar ligger fina skogar att promenera i - så för att ta mig till skogen med hundarna stoppar jag in dem i cykelkärran och cyklar dit :up:
Jag bor också mitt på en 70 väg där dom flesta kör minst 100,vägen kallas flygrakan av en anledning.Men tack o lov så behöver jag bara cykla/gå någon km innan jag kan vända in på mindre trafikerade grusvägar,eller kanalbanken

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
803
Senast: TantAgda
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 449
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 876
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30