Hundtrimmare på buke ??

Sv: Hundtrimmare på buke ??

Gnist skrev:
Hade ju kanske funkat om domarna bara tittade på hundarna.......
Alla utställningar jag varit på ( och det är Måååånga) så har det känts och klämts på hundarna både här, där och överallt... Det är ju klart att man kan ju en kort stund lura ögat med "fusk" men man vinner inget på det... Därför fuskar inte jag när jag trimmar hundar.... :smirk:

Min golden är ytte ptte brant i korset men där hr jag fuskat med trimmning och de senaste gångerna har jag fått bedömningen.."gott kors" Så nån inverkar gör det ju hehe

Slöa domare kanske... :rofl: :rofl: Har du hört något om hd-rtg föresten ??

Gnist skrev:
Slöa domare kanske... :rofl: :rofl: Har du hört något om hd-rtg föresten ??

Ja kanske men det konstiga är bara att det har faktiskt varit domare på SKK utställningar och det är ju skumt. Nej usch jag är så himla nervös...Jag antar att jag hör av dem nästa vecka nån gång och fy det är så jobbigt att vänta. Men håll tummarna för mig och flinisen.

*Håller tummar & tår* ;) Ska in med lilltiken för HD + AD rtg 8/8... Pirrar i magen bara jag tänker på väntan på beskedet.... :crazy:
Du vet väl att resultatet syns på skk´s webbplats under veterinärdata på din hund tidigare än du får brevet... :angel:

Gnist skrev:
*Håller tummar & tår* ;) Ska in med lilltiken för HD + AD rtg 8/8... Pirrar i magen bara jag tänker på väntan på beskedet.... :crazy:
Du vet väl att resultatet syns på skk´s webbplats under veterinärdata på din hund tidigare än du får brevet... :angel:

Åh tack det kan behövas....Jasså gör det. Det är ju inge kul ju för man vill ju inte att nån ska ringa och säga nåt utan man vill ju först läsa det ensam om det skulle vara jobbigt besked men det får vi verkligen inte hoppas. Hoppas det går bra för er också då. Vart ska hon röntgas då?

Åker ner till Ö-vik... Har alltid röntgat mina hundar där, (Ua på alla hittills) så jag fortsätter nog att fara dit.. Dom är väldigt duktiga och nogranna med att få bra bilder ..
Du kan ju själv gå in på http://kennet.skk.se/hunddata/ och kolla om resultatet har kommit in ...

Gnist skrev:
Åker ner till Ö-vik... Har alltid röntgat mina hundar där, (Ua på alla hittills) så jag fortsätter nog att fara dit.. Dom är väldigt duktiga och nogranna med att få bra bilder ..
Du kan ju själv gå in på http://kennet.skk.se/hunddata/ och kolla om resultatet har kommit in ...

Ah oki. Ja själv åker jag till Strömsholm. Ja den sidan har jag men jag trodde inte de la ut resultatet förrän de kontaktat mig. Har kollar där redan men de skulle skicka bilderna till SKK idag så jag antar att resultatet blir klart nästa vecka.

Lärde mig att lägga tassbandage bla på en whippet på strömsholm under min hundvårdarutbildning... Det är ett extremt bra ställe.. :smirk:
Har en kompis som åker dit ner för att röntga sina hundar... Hon tycker att dom är bäst på rtg... Se´n att det blir en tredagarstur är liksom skitsamma :angel:

Gnist skrev:
Lärde mig att lägga tassbandage bla på en whippet på strömsholm under min hundvårdarutbildning... Det är ett extremt bra ställe.. :smirk:
Har en kompis som åker dit ner för att röntga sina hundar... Hon tycker att dom är bäst på rtg... Se´n att det blir en tredagarstur är liksom skitsamma :angel:

Ja va skönt att veta :) Tre dagar?? Varför det? Vi gjorde allt på en dag.

1 dag bilresa ner, 1 dag strömsholm och lite shopping, och en dags bilresa hem :smirk: Hon bor ju också här uppe om än en liten bit längre ner än jag ..... :D

Efter ett litet sidospår, så åter till ursprunget... Finns här några trimmare ???????

Pysslar du inget alls med korthåriga hundar? Skulle sitta fint med lite tips för hur man får pälsen riktigt fin. :)

(Oj, nu blev det ett sidospår igen :o)

Pysslar med alla hundar.. Alla raser inkl blandisar.. Ska ut och köra röjsåg nu, :eek: men pm´a mig om hunden, pälsens skick osv, så får du svar senare :cool:

Vad tusan finns det inga fler hundtrimmare här på buke :eek:
Är jag ett unikum ?? :angel:

OzzyN skrev:
Hmm..inne på sidan och kikar, men kan inte hitta nån oster....vet inte om jag är helt ute å cyklar. I balnd blir man lite trött på sig själv.. *suck*
Det räcker med att köpa ett skär eller?
Hos Parma och Lyckliga Fåret kan man välja att beställa både maskin och skär till paketpris. :-)

Jag klipper min Westie själv. Har lärt mig hur man gör på ett hunddagis/hundtrimm, när jag praktiserade där... Skulle vara kul att gå en ordentlig utbildning och kunna klippa andras hundar också...

OzzyN skrev:
Hmm..inne på sidan och kikar, men kan inte hitta nån oster....vet inte om jag är helt ute å cyklar. I balnd blir man lite trött på sig själv.. *suck*
Det räcker med att köpa ett skär eller?
Gå in på sökfunktionen och skriv in oster, så kommer du dit.. :smirk:

Liknande trådar

Hundhälsa Den 30/11 var jag hos veterinären med min yngsta hund (hon är 13 månader) eftersom jag hade märkt att hennes lymfknutor vid halsen var...
Svar
5
· Visningar
2 065
Senast: Nirvana
·
Z
Hästvård Kortfattat: Veterinär 1 gav min häst diagnosen fång för ca två månader sedan. Varken veterinär 2 eller min hovslagare tror att det var...
Svar
14
· Visningar
3 330
Senast: Bewelinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Reklamera häst