hundträning budapest

MissourisTopsanna

Trådstartare
Hundhållningen och kunskapen är långt ifrån densamma som vi har i sverige här i ungern. Här är redskap som stackel, elhalsband osv tillåtna. Alla vill sina hundar väl, men man vet inte bättre. Så jag och en annan svensk tjej bestämde oss för att starta en hundgrupp, där vi i den mån vi kan hjälper till med ordnade hundträffar en gång i veckan där vi lär ut och tränar olika saker. Första tillfället hade vi avslappning och tränade aktiv passivitet, en hundtränare i sverige var snäll och gav oss några övningar, som fungerade superbra, alla var väldigt nöjda och chockerade över resultatet på deras hundar. Under resterande tillfällen har vi tränat belöningar, vad kan man belöna med, hur belönar man, när osv. Vi har tränar inkallning, kontakt, godissök i träd, söka leksaker, gå fint i koppel osv. Försökt sälja in sele, vgw som vanlig sele och det har börjat bita och folk är väldigt nöjda med hur vgw har hjälpt deras promenader! Fler och fler hundar har på sig sele nu smile emoticon här är lite bilder från vår förra träning,https://drive.google.com/folderview…

. Hemläxa under påsk är att jobba upp belöningar, träna på att leka och hitta hundens favoritgodis. Kom gärna med tips! :)

Vilket bra initiativ av er!
Hejja! Mer kunskap åt folket.:)

Kanske nåt enkelt trix (gärna nåt som är enklare att träna in än det ser ut att vara) Folk brukar tycka det är roligt att skryta för kompisarna :D så om man ger dom ett enkelt trick som går att skryta med sen är det nog enklare att få dom att fortsätta lära in saker.

Jättekul initiativ!

Ja vi har kör lite hur man kan lära hunden att springa runt ett träd, spring fram till en kon, jag la ut steg 1---> hur man kan lära hunden att knyta upp skorna. De flesta vill egentligen bara att Fido slutar skälla, dra i koppel, komma när man ropar och sluta hoppa och bitas. Lär sig Fido söka och trixa så är det en superkul bonus! De flesta märker redan på sina hundar nu när det faktiskt börjat kommunicera med dem och ha roligt med dem att hundarna själva söker kontakt på promenad osv, det är kul när alla inser att det funkar att träna hund på det här sättet:) sen är ju tyvärr vi som håller i inga instruktörer. Men basics går bra! :D tips på suuuupergott godis? Jätteroliga leksaker eller hur ni fått hunden att älska att leka? Majoriteten av de som kommer på träningen har hundar som är lite gäsp halvtintresserad i leksaker och godis. Så vi vill jobba upp det och få dem att förstå vikten i att ha bra belöning till hunden :) för har man inte den så är det lite svårt att motivera hundarna ;)

Skinka/kalkon och ost var en hit hos oss i början när Alice var svårmotiverad! Jag fick jättemycket bra tips av @Migo om hur man kan lära hundar att leka, kanske hon vill dela med sig? Min förklaringar bli förmodligen inte lika bra, eller helt rätt. :p

Bra initiativ av er!!

Nej just det, ni ska ju iväg @Migo! Kul!

Hittar inte tråden när jag söker, kommer inte riktigt ihåg vad den kan ha hetat. Kan man hitta sina egna trådar någonstans? Är lost i nya buke..

Mjukost och bredbar leverpastej är riktigt poppis godis här hemma. De får slicka det från en burk eller direkt från tuben.

Leksaker (tygbitar/kaninskin mm.) i långa rep/snören brukar vara lättast att börja med då man kan dra dem längs marken för att fånga hundens intresse.

Klossträning är ju någon många hundar tycker är väldigt kul. Targets av olika slag brukar också vara kul, kan ju så småningom användas till att lära in andra tricks eller i vardagslydnaden.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka