Hundtårta :)

C

CoraO

Idag fyller min lilla :angel: vita herdehund 4 år :bump: HIPP HIPP HURRA :banana: (psst, han föddes en dag innan mig :D)

Så ja skickar in ett recept på hundtårta, vilken jag gjorde åt Coby :)

Detta behövs:

• 2-3 brödskivor
• Torrfoder (välj mängd själv)
• 1 morot
• Skål
• Vatten
• Något din hund tkr e mumsigt

Så här gör du:
Blötlägg torrfodret och brödet i vatten några timmar innan tårtan ska serveras så att fodret och brödet drar åt sig så mkt vatten som möjligt. När detta är klart lägger du torrfodret i hundens matskål och mosar det tills det blir en jämn kaka, och mosa det blöta brödet ovanpå som en garnering! Sprid över favorit godis, kött eller något din hund gillar (själv tog jag smågodisar och kyckling). Dela moroten i det antalet din hund fyller och stick ner i tårtan. Serveras med en kopp vatten :p

Sv: Hundtårta :)

Grattis till vovven(och dig)!:bump::banana::bump:

Min hund fick en sån här smarrig tårta på sin 1 års dag.:angel:
IMG_6893.jpg

Hahahah ja visst gör han!:devil:

Alltså det såg ut som att han svalt en sko och skosnörena hängde ut ur mun på honom, så mkt dregglade han:rofl:

:rofl: :rofl:

Är det hatten som han ser ut att "skämmas" över? :p

Hihi, nej det var det faktiskt inte, hatten störde inte honom det minsta. Men på bilden så kollade han på oss och väntade på ett 'varsågod'.:D

Du kan ju kika in i min tråd om det, finns mer bilder där.;)
Länk

Sorry TS för ett litet trådkap.

Nej, nej de gör inget :) bara de handlar om hundfödelsedagar ;)
Den där tårtan såg smarrigare ut än min :D recept? :d (åthunden såklart:angel: )

Oh va roligt med en vit herdehund frälst till :bow:

Coby är en hane som egentligen heter Zeuz White, han kmr från en kille som heter Thomas nånting ;) han hade aldrig något kennel namn tror ja :confused: din då? :)

självklart är man vit herde frälst! Är ju en helt underbar ras!!
Min heter Barvestad's Beowyn men kallas för Beya och kommer från barvestads kennel i upplands väsby!
Spana gärna in vår hemsida vitherdehund.org!!

Hur gammal e hon (hrm ursäkta trådkap)? Min hund blev 4 i igår som sagt :D enda problemet e att han e väldigt misstänksam mot människor, så han skäller mkt..fast de e ju en herde/vakt ras trots allt

Hon fyllde två i april. Hon kan vara reserverad mot vissa människor. främst karlar hon inte känner och även barn i åldern 7-12ca men det beror på att hon inte har träffat så många i den åldern och så är de lite "klumpiga" och rusar ofta fram och stirrar på henne och det gillar hon inte, då gömmer hon sig bakom matte:p

Exakt, om dom stirrar på honom blir han genast misstänksam :D fast han gömmer sig tyvärr inte utan försöker skrämma bort dom :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka