Hundtårta

T

Texas

Knäppt eller hur?!:smirk: Men nu är det så att valpis snart fyller ett år och vi har en liten tjej på 7 år som älskar henne, och självklart tycker hon att vi ska ha ett litet kalas för henne!
Vad gör man inte?!:rofl: Så, hur gör man en smarrig hundtårta?!
Leverpastej och annat gott?!
Vi själva tar nog en äpplepaj! :)

Sv: Hundtårta

våra brulkar få pannkakor, med lite gott på som en tårta:d

Min hund fyller snart ett år han med(närmare bestämt om 1 månad och 3 veckor:angel: )

Så han och resten av hundarna ska fira kalas, och då blir det tårta här hemma med. Det är man aldrig för gammal för, ha ha!

Jag kommer nog köra på vanlig tårtbotten, smörjd med massa leverpastej, sedan kommer jag pryda den lagom snyggt med korv, kött, skinka, blodpudding, tuggpinnar och annat gott som hundarna gillar.

Det lät ju jättebra! Funderade just vad man skulle ha för botten!!
Tack:bump:

Mina hundar älskar pannkakor, så jag har också pannkaksbotten. Sen kan det bli lite av varje i. Korv, köttbullar och sen måste de ju ha lite grädde också :d

Jag tog helt enkelt en blodpudding skiva och delade i två och stoppade leverpastej emellan som fyllning... Enkelt och smarrigt (tyckte Wilton)

När vovvarna var på hundkalas i tisdags bjöds det på tårta av leverpastej, köttbullar och korv. :d
Dock kastade sig födelsedagsbarnet över gästernas tårtbitar efter att hon ätit upp sin. :eek::rofl:

Var ett recept på hundtårta i senaste numret av Härliga Hund

"Lokes läckra leverpastejtårta"

800 grr lever från tex. svin, älg, rådjur, dovhjort,ko,kalv, hare, kyckling
300 grr fläskkött
4 msk vetemjöl
2 dl skirat smör
4 stora ägg (bra för pälsen!)
½ liter vispgrädde
Kryddor: merjam eller timjan, vitpeppar och ett uns salt.
Späckskivor till formen

Gör så här:
1. Skölj levern i kallt vatten. Skär lever och fläsk i stora (2-3 cm) tärningar, mal i mixer
2. Vispa samman grädde, ägg och mjöl till en pösig smet
3. Rör ihop smeten med kött/leverblandningen.
Mot slutet: i med smöret. Klä en form (avlång, rund eller kvadratisk) med späcket
4. Häll smeten i formen och baka i vattenbad, 225-250 grader, 45-60 minuter

Receptet kommer från "Hundarnas kokbok"

Inte så nyttigt men mina jyckar käka rgärna en bit vanlig tårta på sin födelsedag. Mycke bätte för matte med som kan vara med och fira:)

Med några dokisar i födelsedagsvovvens tårtbit. Visa inte det till dom andra vovvarna för dom fattar inte varför dom inte får det.:)

Hej!
Mina hundars favvo tårta är:

Pannkakstårta=plätt tårta.

Jag steker plättar och varvar med stekt köttfärs.
Varje vovve får sin egen plätt-tårta på ett fat.

Överst brukar jag lägga en liten prinskorv och gul paprika som en ros.

Uppskattat värre!

Shit vilket bra tips med pannkakor, att man inte tänkt på det tidigare.
Jag har gjort bottnar av rå köttfärs, fyllt med leverpastej och en röra på tex fil och hackad skinka.

Och förresten har jag precis bestämt vad jag ska äta ikväll.
Tunnpannkaka med bär och kanske en liiiiten klick glass! :d :D

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 054
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 026
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 628
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
963
Senast: Rumpnissen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10