Sv: Hundstallet i Sthlm
Som någon ovanstående nämnde så kan det vara någon som fått sin hund omhändertagen som tycker att Hundstallet och dess personal är höjden av allt ont.
En historia från "verkligheten". Min hund blev påflugen bakifrån och biten av en hund så att vi behövde uppsöka vet, alltså ett ganska rejält bett. Ägaren (eller koppelhållaren) till hunden vägrade att uppge sina personuppgifter. Jag polisanmälde händelsen samma dag utan namn på personen men med väldigt bra signalement.
Efterlyste personen på facebook och denne visade sig vara minst sagt välkänd i området. Både koppelhållare och hund hade uppträtt hotfullt flera gånger mot diverse hundbekanta. Det gick några månader. En dag ringde en kompis och sa att hon åkt förbi ekipaget och att de varit omringade av poliser. Nästa dag stod det i lokaltidningen att en joggare hade blivit attackerad och att hunden hade blivit omhändertagen. Ytterligare några veckor senare ringde en polis mig och förhörde mig på nytt.
Det gick några månader innan jag ringde polisen för att höra hur det gick. Då fick jag veta att hunden avlivats. Förutom min anmälan fanns det fyra andra. Koppelhållaren (den jag hade namn på) var inte ägare till hunden utan det var dennes flickväns hund.
Till saken: Flickvännen har startat upp en facebooksida om hur polisen och hundstallet (där den vistades ett tag) mördat hennes snälla hund som aldrig har attackerat någon och aldrig skulle göra en fluga förnär
Hon målar upp hundstallet och polisen som rasrasister som ville mörda hennes hund bara för att han var av en viss ras m.m... De mördade fel hund osv... All möjlig skit som folk sväljer med hull och hår.
https://www.facebook.com/ViSomVillAndraDjurlagenForVaraHundar/posts/162170813928530
Jag är mest ledsen över hundstackarens öde, att hamna hos sådana oansvariga människor. Och att jag inte vågar då promenader på hemmaplan längre då samma människor skaffade en ny hund. Och att min tik som haft problem med hundmöten i hela sitt liv är värre än någonsin.