Hundsim i Skåne?

Sv: Hundsim i Skåne?

Finns ett i Vinslöv, men minns inte namnet... Googla på Vinslöv och Hundsim så tror jag du hittar det!

Var i Skåne? Det är viss skillnad om du bor i Ystad, Ängelholm eller Kivik :)

/Ulga

Är nästan 100 på att Malmö har en rehab pool..ej säker..

Annars så köp en väst till hunden på med badkläder de börjar ju bli varmt :grin:

Jo det stämmer, Malmö Djursjukhus har pool. Min schäfer simmade där ett tag mest för träningens skull ett tag. Ganska dyrt men kanon för hunden.

Folk som bor norr om gamla riksgränsen ser ut så här::rofl: när de hör vad vi skåningar kallar "långt". ;)

Om du ska låta din hund simma på grund av någon sjukdom/ledproblem
Så hade jag personligen valt något som var knutit till en veterinär.
Åtminstone i början, sedan kanske man kan gå över till något billigare.

För tyvärr är det med hundsim som med trim, finns inga krav på kunskap för att starta ett….
Vem som helst kan alltså starta med eller utan kunskap.
Det är med andra ord en djungel där ute..

Om du har en försäkring som täcker rehabilitering, så är en bra idé att ringa dit också.
De flesta bolag har lister på bra hundsim och vill gärna ha ett ord med i valet, om de ska betala. (oftast ska det godkänns av försäkrings bolaget först)

Om det inte är på grund av sjukdom utan mer för att få upp konditionen, så kan man ju använda en sjö och ”kasta boll/pinnar” eller något, väldigt uppskattat av de flesta hundar!
Dessutom gratis!

Liknande trådar

Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den smittsamma livmoderinflammationen CEM har konstaterats på islandshästar i Skåne. Sjukdomen kan orsaka nedsatt fruktsamhet hos ston...
Svar
1
· Visningar
374
Senast: Efwa
·
Övr. Hund Hejsan! Jag söker ev en amma till våra rottweiler valpar. Tiken fick akut kejsarsnitt den 27/6 och efter det har inte tiken mått bra...
Svar
10
· Visningar
1 546
Senast: ingela119
·
Ekonomi & Juridik Ni som fått häst transporterad av hästtransportör Stockholm - Skåne för inte så längesedan; vad betalade ni?
Svar
0
· Visningar
441
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka