Hundsele och hundkläder, hur?

Harbor

Trådstartare
Hur använder man hundsele OCH hundtäcke samtidigt? Går det? Eller är det bara halsband som gäller vintertid?

Sv: Hundsele och hundkläder, hur?

Det finns täcken med en lucka i ryggen så att man kan ha sele under och trä kopplet igenom. Vi har ett sånt från Buster.

Jag sätter helt sonika selen över täcket. Inte svårare än så.

Vårt täcke har ett " hål " i nacken som man kan dra kopplet genom :)

Även jag säger täcke först, sele utanpå!

:D
96859_1319300421.jpg

Jag tycker oftast att "koppel hålet" på täcket sitter konstigt så jag gör som ni andra och sätter selen över täcket :D
Red_Chili ååååååå vilken låt sjunger hon? :D :D :D

Hon sjunger "JAG VILL SPRIIIINGA OCH JAGA-sången!" :D
Den framförs i pip-ton, sådär riktigt illtjut och "Skutta runt på bakbenen-dansen" kommer med i varje litet uppehåll från sångtexten ;) Hela det show-numret är en obligatorisk förberedelse inför det här: http://cdn06.dayviews.com/97/_u2/_u0/_u4/_u4/_u4/_u9/u2044492/31053_1320504376/Z.jpg

men åååå :love: underbart när man vet att dom verkligen älskar något :D nu e jag lite avis på dig! min plutt snackar mest skit och låter förövrigt som en katt :D

Hurdan sele tycker ni är bra då? Köpte hem en "puppia-sele" http://tinyurl.com/ch656cm
men tycker liksom det är för mycket tyg i, för att det ska vara bekvämt ovanpå hundtäcket. Funderar på att lämna tillbaka den (ännu oanvänd) Tips?

men åååå :love: underbart när man vet att dom verkligen älskar något :D nu e jag lite avis på dig! min plutt snackar mest skit och låter förövrigt som en katt :D

Haha, du bor ju också i Sthlm, så vill du kolla om din plutt blir likadan av att få springa (inte så troligt om det inte är en vinthund du har, men tja :p) så är det bara att följa med på någon träning till våren när det drar igång igen.

Hurdan sele tycker ni är bra då? Köpte hem en "puppia-sele" http://tinyurl.com/ch656cm
men tycker liksom det är för mycket tyg i, för att det ska vara bekvämt ovanpå hundtäcket. Funderar på att lämna tillbaka den (ännu oanvänd) Tips?

Förstår om det blir bökigt med en sådan sele. De bästa är väl de som bara består av remmar och inte massor av tygutfyllad. Jag har specialsydda selar till mina, men de ser iaf ut såhär:

49431_1311008001.jpg

99046_1322646747.jpg

Framförallt den sista är underbart smidig på täcken osv, men den sitter bara som den ska på vinthundar (och andra hundar med smal midja, eftersom det är bröstkorgen som hindrar den från att åka av :p)

Haha, du bor ju också i Sthlm, så vill du kolla om din plutt blir likadan av att få springa (inte så troligt om det inte är en vinthund du har, men tja :p) så är det bara att följa med på någon träning till våren när det drar igång igen.

Jag t ycker att vi kör en buketräff på din träning i vår:angel::angel:

/Migo

Förstår om det blir bökigt med en sådan sele. De bästa är väl de som bara består av remmar och inte massor av tygutfyllad. Jag har specialsydda selar till mina, men de ser iaf ut såhär:

49431_1311008001.jpg

99046_1322646747.jpg

Framförallt den sista är underbart smidig på täcken osv, men den sitter bara som den ska på vinthundar (och andra hundar med smal midja, eftersom det är bröstkorgen som hindrar den från att åka av :p)

Vad fina hundar du har!!

Liknande trådar

Övr. Hund Stötte på detta med att man kan läsa hundens känslotillstånd baserat på om svansen går till höger eller vänster. Det finns dock en sak...
Svar
4
· Visningar
456
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 414
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund I mitt område finns några hundägare med reaktiva hundar. Ibland händer det att dessa hamnar bakom mig och min hund på promenaden om de... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 036
Senast: sidensvans
·
Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 026
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Alternativ till försäkring
  • Radar utomhus