Hundsällskap i trollhättan sökes :)

Barock-Pinto

Trådstartare
Jag och tre Russkiy toy monster kommer flytta till Trollhättan i mitten av januari då jag ska börja plugga på HV. Nu söker jag promenad och träningskompisar! Kommer bo på lassarettsvägen 3. Hur är det med fina gångvägar i Trollhättan? Finns det några bra klubbar/företag som ordnar bra och roliga kurser? Tränar själv rally-lydnad och agility idag, men skulle även vilja börja med freestyle och spår :) Har även behov av att gå en valp och en grundkurs.
Finns det något café där hundar är välkomna?

Sv: Hundsällskap i trollhättan sökes :)

Jag hoppar väl in i denna tråden oxå ;-)
Det finns två brukshundsklubbar, en i Trollhättan och en i grannstaden Vänersborg.
Själv hör jag till Trollhättans och trivs väldigt bra. Vill börja med rallylydnad med min huligan och Trollhättan har en instruktör under utbildning så de kurserna kommer igång inom en inte allt för avlägsen framtid hoppas jag. Och valp och vardagslydnads kurser kommer i vår.
Kan skicka länk till deras hemsida om nu vill, om du inte googlar själv :p
Vänersborg är oxå en bra klubb vad jag har hört, men är mer inriktade på vakt och skydd.
Lilla Edets klubb ska vara inne på rally har jag för mig, bara en kort biltur från Trollhättan. Allt är så mycke lättare nu när vägen e klar neråt

Mycke promenadvägar finns det på olika ställen i stan.
På sommaren är hundar välkomna på vissa uteserveringar i stan. Men inte in på nått ställe. Vad jag vet iaf.

Välkommen till stan :D

Nämen ska du flytta in i samma hus som mig så trevligt :laugh:

Förutom de bhk Krull nämnde så finns det minst en instruktör som håller i egna kurser, har själv inte tränat för henne än men hon har ett lite större och kanske roligare utbud. Hennes hemsida heter Alltihund har jag för mig, funderar på att gå en agilitykurs där nästa år. Iallafall Tbhk är tyvärr ganska så klassiskt inriktat med nästan bara bruksfolk, är väl bara valp och vardagslydnad som är kurser som jämt går tycker jag. Har man bil och kan tänka sig att åka en bit så finns två klubbar i Uddevalla som verkar ha mer av de "nya" sporterna även om jag inte heller tränat där själv :p

Och välkommen, bara att hojta om jag ska visa de vägar jag brukar gå härikring ;)

Åh va roligt att du redan bor i huset :) Är det trevliga lägenheter, och är området bra? Har kollat lite på aktiv hund och henne ska jag absolut ta kontakt med :) Blir med största säkerhet några kurser där i vår! Har tyvärr lite dålig erfarenhet av bruksklubbarna här hemma, och har valt att träna privat de sista åren. Men det hade varit trevligt att hitta en klubb med trevlig attityd, bra instruktörer och en öppenhet för alla raser. Även mina små råttor ;) Så jag får kolla runt på bruksklubbarna i närheten.

Ja jag trivs i huset och området ganska bra :) En längtan efter något större och regelbundna promenader i riktig skog är det enda som gör att jag kikar på annat till och från. Vet dock att det finns dem som inte alls gillar att bo här men i jämförelse med Krebos "kartonglådor" är det här underbart xD Men ett stort plus för huset är att de byggt med tanke på studenter, har haft grannar som haft full fest och ändå knappt hört dem :laugh: Är bara tvärs över gatan till en vårdcentral och så långt ut man kan komma i naturen här men ändå ha nära till centrum, kanske 20min promenad till högskolan bara. Finns en typ skogsdunge precis bakom huset innan det blir villaområde där är rätt trevligt att lägga en del av promenaden och är det väldigt lite folk ute går det tom att släppa lös vovven där om den inte springer för långt.

Trollhättans bhk är jättebra, precis alla är välkomna. Vet att det finns en typ liten yorkieblandning som tävlar lydnad, flertalet dvärgpudlar utöver de mer vanliga bruksraserna ;) Var i början på December på en jättetrevlig julfest i stugan och följde i våras tror jag med på läger som verkligen var supertrevligt :D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Är helt säker på att ni har sett inlägg som dessa hundra gånger tidigare, men här kommer en till. Har i upp till fem år gått i...
Svar
5
· Visningar
1 208
Senast: Miao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka