KisseNova
Trådstartare
Igårkväll träffade jag en enorm engelsk bulldogg, många har jag sett men aldrig så enorma. Allt var gigantisk. Började prata med ägarna och frågade om vart den kom ifrån, då det syntes att den inte var från en engelsk bulldoggkennel i närheten. Dom undrade hur jag kunde se det, och jag förklarade att den "lokala" kennel har mindre och smärtare bulldoggar. Får till svar tillbaka att då är det fransk bulldogg, vi kommer då in på både fransk och amerikansk bulldogg då hon vägrar förstå att vi pratar om samma hundras. Samtalet läggs ner relativt fort då jag upptäcker att ägarna inte har direkt koll på vad dom pratar om.
Likaväl som schäfern, rottweiler osv kan ju se olika ut beroende på vart den kommer ifrån. Hur är det just med eran hundras? Kan ni se på ett ungefär vilken kennel den kommer ifrån, vilka linjer som ligger bakom?
Likaväl som schäfern, rottweiler osv kan ju se olika ut beroende på vart den kommer ifrån. Hur är det just med eran hundras? Kan ni se på ett ungefär vilken kennel den kommer ifrån, vilka linjer som ligger bakom?