Status
Stängd för vidare inlägg.
H

Hundvännen

Hej hej alla :) Är lite nyfikna på vilka hundraser ni gillar bäst och varför ni skaffade den hund/hundar ni har idag?

Sv: Hundraser

hej, vem är du? :angel:
presentera dig gärna, jag är jättenyfiken på vad du har för hund?
jag själv gillar dom flesta hundar, speciellt golden retriver...

Hundrasen spelar inte så stor roll för mig. Gillar de flesta raser och blandraser och ser till att det är en trevlig individ i hunden!

Själv har jag en Chinese Crested Dog (Hariless) aka. Kinesisk nakenhund :D

Bild:
{686B1BCE-D7C9-41DE-B56E-AEE31B7D7488}.jpg

Varför det blev en sån vet jag egentligen inte. Har alltid tyckt att dom ser häftiga ut och för nåt år sedan började jag även läsa om dom och det verkade vara i överlag trevliga och personliga hundar.

Sedan såg jag en som hade två stycken när jag var och kollade på hästtävlingar i Djursholm.
Fick hälsa på hundarna och frågade lite.

Då bestämde jag mig för att en sådan ska jag ha nån gång i mitt liv!
Och nu så har jag det :love:

Hon är en nyligen avstängd användare som bör lugna ner sig en vecka och sedan komma tillbaka med en trevligare attityd.

Varför får jag en känsla av att detta är Farinen!? :smirk:

Om inte så hjärtligt välkommen till Buke! :)

Jag har schäfrar och är mer eller mindre uppväxt med dem. Jag gillar rasen för att de är så "will to please" och är mkt roliga att jobba med. Snygga att se på är bara en bonus! :D

Men jag gillar flera raser, dock är det schäfer som gäller så länge jag vill träna och tävla.

När jag lagt de större tävlingsplanerna på hyllan så blir det nog en am.staff till huset. Men men...schäfern är :bow: så jag kan inte lova att det blir så. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Hundhälsa Har alltid haft större hundraser där rekommendationer varit att motionera växande hund försiktigt. Efter diskussioner med hundfolk så...
Svar
13
· Visningar
1 388
Senast: hundtant
·
Hundhälsa Hej, Min hund har pormaskar (blackheads) på sin mage och främst på hunden runt/på penis. Är det någon som har tips om hur man bästa tar...
Svar
1
· Visningar
446
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 138
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka