Hundprogram

Sv: Hundprogram

Är det bara jag som reagerade på att den stora Grandisen inte alls gillade att vara i skolan? Svansen mellan benen när barnen "grattade" honom :crazy:
 
Sv: Hundprogram

Såg bara delen med GDn, men var inte så impad...

Tycker mkt mer om "Min hund styr mitt liv"!
 
Sv: Hundprogram

Ja den gillar jag med iom att vad-hon-nu-än-heter lär ut mjuka metode rvilket jag tycker är helt rätt för tv..Jag kanske är mer "jeppe stridh" typen rent generellt. Men jag anser inte att koppelryckar teorin bör läras ut på tv..undrar hur många som gått ut efter programmet och härjat i kopplet efter det:crazy:
 
Sv: Hundprogram

De här programmen har visats på dansk TV och blev väldigt omdiskuterade. Det slutade med att man spelade in en dansk version med en mjukare linje som nu visias på dansk TV.
 
Sv: Hundprogram

Knapplån

Jag såg programmet igår och ställer mig frågande vad som var så brutalt:confused:
Lilla monstret gjorde han ju inget annat än att hålla fast tills den gav sig (precis som hunda/vargar gör när inte den ranglägre vill ge sig).
Hunden var ju den som hade ledarskapet totalt. Jag tycker han löste det på ett väldigt enkelt och smärtfritt sätt som hunden direkt fattade och köpte.
Om detta var brutalt hur skulle ni ha löst denne hunds problem?

GD´n var ju tvungen att komma över sin hala golvskräck på något vis, jag tycker inte han brutalt tvingade den utan gav hunden bara en utväg ur problemet = framåt. Det tog ju inte lång tid innan han självman gick på golvet! Något brutalt ryckande såg jag då inte utan han spärrade bara hundens möjlighet att välja bakåt. Hunden fick i egen takt klura ut problemet och kom rätt snabbt över sin fobi.
Hur skulle man annars löst det hela?

Sen håller jag med om att han inte direkt var överlycklig när dom sjöng och klappade för honom. Det blev lite för mycket men när han hälsade på ungarna såg han glad ut.

Jag tycker killen kunde sin sak och genom att befästa ledarskap så fixade han problemen.
Min kommentar när jag såg programmet var - tänk att det finns så många problemhundägare och lite problemhundar!
 
Sv: Hundprogram

Knapplån

Jag såg programmet igår och ställer mig frågande vad som var så brutalt:confused:
Lilla monstret gjorde han ju inget annat än att hålla fast tills den gav sig (precis som hunda/vargar gör när inte den ranglägre vill ge sig).
Hunden var ju den som hade ledarskapet totalt. Jag tycker han löste det på ett väldigt enkelt och smärtfritt sätt som hunden direkt fattade och köpte.
Om detta var brutalt hur skulle ni ha löst denne hunds problem?

GD´n var ju tvungen att komma över sin hala golvskräck på något vis, jag tycker inte han brutalt tvingade den utan gav hunden bara en utväg ur problemet = framåt. Det tog ju inte lång tid innan han självman gick på golvet! Något brutalt ryckande såg jag då inte utan han spärrade bara hundens möjlighet att välja bakåt. Hunden fick i egen takt klura ut problemet och kom rätt snabbt över sin fobi.
Hur skulle man annars löst det hela?

Sen håller jag med om att han inte direkt var överlycklig när dom sjöng och klappade för honom. Det blev lite för mycket men när han hälsade på ungarna såg han glad ut.

Jag tycker killen kunde sin sak och genom att befästa ledarskap så fixade han problemen.
Min kommentar när jag såg programmet var - tänk att det finns så många problemhundägare och lite problemhundar!

håller med dig :bow:

Jag blev faktiskt tårögd näär GD'n självmant gick på golvet och när han själv drog och verkligen drog in sen.....det syndes på hela hunden vad stolt han var över att ha klarat det :love:

SnorVavvan, ja den behövde nån som tala om för han vart skåpet skulle stå....skamligt att låta dom få ta över på det viset, synd om hunden och alla i dess närhet, så allt löstes sig ju bra bara han fick veta vem som är herre på täppan
 
Sv: Hundprogram

He he.... jag tyckte inte heller att han var det minsta taskig mot hundarna.
Den lille skiten var ju okontrollerbar men jag satt hela tiden och undrade hur ägaren gjort för att hunden skulle bli sådär. Jag menar han var ju inte direkt respketingivande så man undrar vad hon var rädd för....:smirk:

Tyckte också det var härligt att se GD:n övervinna sin rädsla. Hur skulle man annars få honom att gå på golvet?
Sen var ju slutscenen väldigt amerikaniserad och löjlig men jag tror då inte hunden fick några bestående men.
 
Sv: Hundprogram

Förresten så glömde jag säga att jag också gillar "min hund styr mitt liv" bättre. Men att hon kör mjuka metoder vet jag inte... Vi borde kassera det uttrycket, det finns ingen som vet vad det egentligen betyder. Jag tycker att hon är konsekvent och sträng mot hundarna, vilket gör att de känner sig mer bekväma eftersom de finner sin plats i rangordningen.
 
Sv: Hundprogram

Vad jag syftade på med "mjuka" metoder är att hon inte skapar fysiskt obehag för hundarna (vad jag sett iafl) . Dvs inga direkta koppelkorrigerinar etc. Å andra sidan har jag inte sett hälften av alla avsnitt.
 
Sv: Hundprogram

Nä där håller nog många med dig.... och jag förstod vad du menade;)
Det är bara det att jag stör mig lite på begreppen hårda och mjuka metoder eftersom det aldrig blivit definierat. Om någon frågade mig om jag använde hårda eller mjuka metoder så hade jag inte hft en aning om vad jag skulle svara.
Däremot så använder ju jag ibland metoder som skapa fysiskt obehag för hunden. Men det gjorde ju killen i det nya programmet också när han höll ned lillskiten. Jag skulle ändå beteckna hans metoder som mjuka.....

Shit vad jag surrar på.... förlåt, tänker högt....:eek: :)
 
Sv: Hundprogram

Tycker bättre om den där kvinnliga i England, i "min hund styr mitt liv".
Även om jag inte såg att han gjorde något fel (och nej, jag är ingen hundtränare, går bara efter vad jag tycker) så vill jag ha in beröm i mitt arbete när jag tränar en hund.
Hörde aldrig att han nämde att man ska berömma, bara att man ska vara ledaren....
 
Sv: Hundprogram

berömmet kom ju med eftergiften....när hunden slutade morra o lugnade ner sig så fick han eftergift, DET förstår en hund....Beröm är överskattat många ggr, man berömmer för saker som är helt orelevanta, man kan ju t om berömma sin hund till feghet..

GD'n fick sitt beröm genom att "växa" att känna att rädslan gick att övervinna, att berömma hunden på annat sätt i det läget vore bara att förstärka att det "är farlig"...Jag tycker han gjorde helt rätt.
 
Sv: Hundprogram

Jag ger ofta mina hundar "kärleksberöm", dom vet att jag äslkar dom...jag berömmer sällan om dom är i en otäck situation...precis som han sa i programmet så förstärker du bara deras rädslor. Man kan säga: Bra gubben/gumman, men nu går vi vidare och ägnar inte saken mer tanke....
 
Sv: Hundprogram

Det jag reagerade på var att monsterchihuahuan betedde sig som han gjorde dels för att det saknades tydliga regler, men också för att det var en väldigt osäker och nervös hund? Eller misstolkade jag hunden helt..? :confused:
Det kändes som att det fanns en risk att man knäcker en sån hund genom att göra en "omkulläggning" (som ju dessutom här på buke i det närmaste förkastas som fostringsmetod) vilket han ju i princip gjorde med sin hand.

Kändes lite upprörande att det första man fick se av den här hundtränaren var en sådan manöver, även om det såg ut som att han visste vad han gjorde när resultaten väl kom.

Men som ngn annan skrev, visst att det funkar men att visa drastiska metoder på tv utan att förklara mer utförligt kan ju få vissa mindre insatta hundägare att gå ut och försöka göra något liknande på sina hundar som kan sluta i katastrof.
 

Liknande trådar

Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 025
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 862
Senast: tuaphua
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
636
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp