Hundpensionat???

K

kjelin01

jag ska på bröllop på midsommar, och kan nog ej ta med min lilla valp. kan man då ha den på hundpensionat? jag har två olika som verkar bra och seriösa, och som har plats. men är det skadligt för en valp att var på pensionat över en natt?

eller ska jag försöka ta med hunden? ha den i en bur under vigseln?? :-)

tacksam för svar!

För det första hur gamal är valpen? Valp kan vara ett ganska vitt begrepp har jag insett... ;) Tar hundpensionaten imot valpen överhuvudtaget? Jag har för mig att det är vissa åldrar pga av vaccinationer osv.
För det andra, finns det inga släktingar, vänner som valpen är van vid som den kan bo hos en natt? Om den är van att sova inomhus kan det bli ganska så annorlunda att sova i ett hundstall. Sen vet jag inte om den tar alvarlig skada av det.

hon är ca 12 veckor då. ja de tar emot henne, hon har ju fått sitt vaccin.vi har inga släktingar här, de andra släktingarna ska med på bröllopet och svärmor är bortrest

hon får bo på hotellet i alla fall. men vad har man henne under vigseln och på festen? är villrådig :confused:

Kommer bröllopet och festen efteråt att vara utomhus eller inomhus?

Är den inomhus kan du enkelt ta med dig kompostgaller och sätta upp på gräsmattan. Där gör det inget om det händer en olycka, bara att plocka upp. Dessutom är det större än en vanlig bur, och bara att plocka ut valpen när den ska få vara med och umgås/rastas :)

Så hade jag gjort, men det beror ju också på hur stor valpen är, hur den är osv. Min valp behövde bara klättra lite på kompostgallret när hon var 12 veckor, så rasade hela skiten.
Nu är hon dock uppfostrad och skulle inte göra det, däremot så flyttar sig hela gallret om hon känner för att flytta sig lite. Och hon välter det lätt som en plätt, trots att hon inte ens försöker :D

ja, det låter ju bra. jag tror fetsen ska hållas i bystugan eller så, så man får väl gå ut ofta oc vara med henne. hon är en papillon så det ska nog gå bra med kompostgaller. annars kanske man kan fästa ett rep så hon kan springa lite friare, jag vet inte exakt hur det ser ut just nu, men on får nog följa med.

Ja, det var ju lite skillnad i storlek där. Så mycket som din väger som vuxen vägde min vid födseln typ :D Nåja, nästan i alla fall.

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
655
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
907
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
856
Senast: Blyger
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 177
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka