Hundmöten

På tal om frågan i trådstarten. Jag tror att det går att lära alla hundar (så gott som) att funka vid hundmöten. Alla kanske inte kan mötas på 2 m avstånd. Sen att en del tar väldigt mycket tid, och kanske även en annan förare är en annan sak.

På tal om hur olika hundar funkar, eller hur de får sin trygghet. Schäfern jag hade behövde veta att jag tog hand om hundmötet. Alltså växte hans förtroende ENORMT för mig när jag motade bort lösa hundar. Då såg han liksom vad jag gick för. Och då behövde han ingen direkt uppgift utan kunde ignorera andra hundar. Lilla hanen som jag skrev om ovan märker jag inte direkt någon skillnad på om jag motar bort den andra hunden eller inte utan han behöver snarare en positiv uppgift från mig.

Liknande trådar

Hundträning Jag behöver råd från er! Vi har en hund som är strax över 1 år. Hon skäller oerhört mycket på andra hundar. Vi har verkligen försökt...
2
Svar
30
· Visningar
2 494
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 274
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 390
Senast: Trassel12
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 862
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Uppdateringstråd 30