N
Nossan
Fick för mej att börja läsa litet och..från USA på 50 -60 talet kom torrfodret hit. Hunden är lika mycket "urdjur" som vi är. En vild hund äter inälvor mage med innehåll, lever njure, tarmar..rått. Att koka maten tar bort vitaminer. Torrfoderinnehåll vad gäller sammansättning får man vad man betalar för. Ett dåligt hundfoder kan ge bristsymtom. Hunden skall äta rått kött, inälvsmat, gnaga på riktiga ben, ha viss mängd grönskasinnehåll. Man skall tänka över och ta reda på vitaminer och spårämnen. Det är bara att göra en sökning på hundmat så har man diskussionen i full gång. Jag har torrfoder till min golden som jag nu blir fundersam på om jag skall komplettera med de spårämnen och vitaminer som saknas om de saknas och lägga till att han får äta inälvsmat mer mer inblandning av vår egen mat som blir över (utan att han skall dra på sej "våra" folksjukdomar direkt då). Hur mycket skall man krångla till detta tro?? Han är inte riktigt fräsch i huden och vi skall på återbesök till vet idag.