hundmat för speciella raser

falukorw

Trådstartare
Såg nu att det av ett stor fodermärke lanserats mat för just dvärgschnauzer. Blev lite sugen att prova men samtidigt känner jag mig skeptisk till om det är ngn skillnad mot ngn annan sorts mat. Vad tror ni? Går det att göra mat som passar till en speciell ras? Är det inte mer individanpassat vilken hund som bör äta vilket foder?

Har idag Magnusson och är nöjd med det men lite sugen blev man ju alltt att testa iaf...

Sv: hundmat för speciella raser

Nej det är inte motiverat att lansera olika foder för olika raser det är ett osakligt sätt att försöka ta marknadsandelar.
Olika foder för stora o små hundar ffa under tillväxtperioden kan däremot vara motiverat.
PL

Det enda jag kan se som behövs egentligen, är olika foder efter storlekarna på hundarna samt behoven under uppväxten. En tax behöver små kulor, och min GD vill gärna ha stora kulor. Sen behöver det självklart finnas olika sorter som nu, för valp, lättfödd, svårfödd etc.

Men som för dvärgschnauzer som jag har står det att det ska finnas ngt ämne som motverkar att urinsten (ett stort problem inom rasen) bildas lika lätt. Det är alltså inte med ett foder möjligt att förminska uppkomsten av stenarna?

Cavaliermaten ska tydligen stödja hjärtats funktion och om min cavalier fått Cockermat kanske hon sluppit sin gråa starr. Om man ska tro på reklambladet iaf...

Liknande trådar

Hundhälsa Det känns helt hopplöst att hitta mat som hunden petar i sig utan att man behöver ge kula för kula ☹️ Bakgrund: 14 år gammal vovve med...
2
Svar
28
· Visningar
6 153
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Okej jag behöver hjälp, ju mer jag grotta ensam desto svårare blir det. Jag ska byta foder till Emiron, hans mage är inte vad den borde...
2
Svar
24
· Visningar
5 408
Senast: calm
·
Hundhälsa Kort sammanfattning: På morgonpromenaden vill Bruce äta gräs, han är mer intresserad av att äta gräs än att nosa runt eller göra sina...
Svar
14
· Visningar
6 213
Senast: EZMK
·
Hundhälsa Jag har två hundar. En 3,5-åring och en 1-åring. 3,5-åringen har jag haft sedan han var 9 veckor. Det är något i mig som gnager gällande...
2 3
Svar
41
· Visningar
12 470
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka