Hundloppor!

Modig_Korn

Trådstartare
Hund2 har loppor och verkar ha haft det i några veckor, vi trodde hennes kliande berodde på hennes gluten allergi men icke. Aja hunden ska nu behandlas för loppor fullbordad behandling få se vad som händer sen.. Men Hund1 har inte kliat sig alls, kan de vara på en hund men inte på en annan även om hundarna bor i samma hus? Sover i samma säng? osv. Btw :eek:

Sv: Hundloppor!

Uschrå...loppor e inge kul! :crazy: Det ska tydligen inte vara så stor smittrisk med loppor, men när djuren bor tillsammans tycker man ju att båda 2 bör ha det.
Häromveckan läste vetr upp procent om smittorisken när det gäller loppor, minns inte exakta siffror men tror det var att om hunden är hemma hos någon i 2-3 dagar så är det 30 procents risk att det smittar. Har den smittade hunden närkontakt med annan hund i tror det var ca9 timmar så var det 2 procents risk...

Sv: Hundloppor!

Båda hundarna behandalde många gånger igår.. Fick klippa ner den lurvigaste av de :smirk: Skit ful i pälsen nu. Men förhoppningsvis snart loppfri.

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: cassina
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 698
Senast: Sandora
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 287
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 369
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar