Singoalla
Trådstartare
För många år sedan började jag längta efter en egen vovve och fastnade för dvärgpinschern. Jag hade inte möjlighet just då att skaffa en egen utan hittade en liten DP som jag vad hundvakt till då och då under några år. Idag ser förutsättningarna mycket bättre ut. Min sambo har eget företag och arbetar hemifrån, så vår hund skulle få sällskap dygnet runt. Vi har mycket tid att lägga och god ekonomi. När jag helt plötsligt en dag fick insikt om att jag nu har möjligheterna så blev jag helt varm i hjärtat
Dock är min sambo allergisk, vilket givetvis kan sätta käppar i hjulet för vår dröm. Vi skulle vilja testa oss fram och se om dvärgpinschern skulle funka. Min styvpappa samt mitt ex som vanligtvis är mycket allergiska hade inga problem med den dvärgpinscher jag tog hand om tidigare. Så jag är hoppfull, men vill givetvis inte förvänta mig någonting.
Jag undrar hur man brukar gå till väga när man testar sin allergi? Jag har hört att det är bra att besöka en kennel. Men många kennlar har många hundar, samt ibland även andra raser eller hundar/katter som varit på besök. Det kanske är svårt att få en realistisk bild av en sådant besök? Det bästa kanske är att försöka hitta en DP att låna hem en vecka eller över en helg?
När brukar man anse att det är "säkert" att gå vidare mot ett köp?
Är tacksam för alla erfarenheter ni vill dela med er av
Dock är min sambo allergisk, vilket givetvis kan sätta käppar i hjulet för vår dröm. Vi skulle vilja testa oss fram och se om dvärgpinschern skulle funka. Min styvpappa samt mitt ex som vanligtvis är mycket allergiska hade inga problem med den dvärgpinscher jag tog hand om tidigare. Så jag är hoppfull, men vill givetvis inte förvänta mig någonting.
Jag undrar hur man brukar gå till väga när man testar sin allergi? Jag har hört att det är bra att besöka en kennel. Men många kennlar har många hundar, samt ibland även andra raser eller hundar/katter som varit på besök. Det kanske är svårt att få en realistisk bild av en sådant besök? Det bästa kanske är att försöka hitta en DP att låna hem en vecka eller över en helg?
När brukar man anse att det är "säkert" att gå vidare mot ett köp?
Är tacksam för alla erfarenheter ni vill dela med er av