Hundkompisar

SpanskaLoppan

Trådstartare
Sedan jag flyttade har min hund blivit utan hundkompisar att leka med. Vi försökte med en ytligt bekants hund men det gick inte alls bra och det visade sig att bekanten hade en hundsyn som jag inte alls kan förstå eller tycka är okej ens.

Nu är vi ute och går med ett par kompisar till mig men deras hundar är inget roligt leksällskap till min(en 12 årig shetland sheepdog som inte orkar så mkt och en liten papillon korsning som helt enkelt är för liten för att det ska funka).

Men min Loppa behöver verkligen hundkontakt... Men eftersom vi inte är välkommna på brukshundsklubben och den privata tränaren inte är här så ofta så har vi ingen naturlig väg till nya hundvänner.

Går det att annonsera efter hundkompisar? Är risken för att träffa på riktiga "nötter" väldigt stor kanske? Finns det någon chans att nån vettig person med en stabil hund med bra "hundspråk" svarar?

Det blir ännu mer komplicerat då jag nu bor i lägenhet och inte kan släppa hunden lös om det inte är inhängnat(hon drar efter vilt, det är mycket intressantare än någon annan hund och det räcker med ett spår så är hon borta).

Om ni såg en annons om att någon söker hundkompisar till en snäll men lite osäker tik av större modell som behöver ett tryggt leksällskap+att det vore bra att ni har en trädgård eller liknande inhägnat område att vara på, skulle ni tycka personen var helt knäpp?

Sv: Hundkompisar

Jag kanske skulle tycka att det var lite oroligt när du skriver "snäll men lite osäker tik av större model.."
För jag iaf ( sen kan jag ju inte svara för alla ) skulle kanske inte svara på just den annonsen :p

Sen kanske risken att träffa "nötter" kan vara ganska stor..
Men du kan ju alltid testa och sen möta dem på koppelpromenad första gången, och se hur ägare och hund är-

Lycka till! :D

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 912
Senast: geting
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 733
Senast: Sandora
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 562
Senast: IngelaH
·
Hundhälsa Efter mycket funderingar startar jag denna tråden med förhoppningar om lite råd, klok input och erfarenheter av liknande problem. Vi...
Svar
12
· Visningar
3 439
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka