Hundinriktning

M

mariiiA

Hej!
Nu står jag inför mitt gymnasieval och undrar om någon vet om det finns något gymnasium med hund inriktning i östergötland eller precis utanför? Jag har googlat men jag hittar inte riktigt vad jag vill få svar på, så om nån vet snälla svara!! :) Och för de som går hund, är det bra och seriöst? Vad tycker ni ?
// Maria

Sv: Hundinriktning

det enda som jag kan komma på är djurvård, då går man ju hund kurser.. jag gick djursjukvård på samma skola och då läste jag hund..

Sv: Hundinriktning

Hej,
Jag går på hundsportgymnasiet som ligger i Forshaga, Värmland.
Jag kommer också ifrån Östergötland, men flyttade upp hit för 1,5 år sedan. Jag trivs jättebra! Det är en fräsch skola med trevlig personal. Man får ha med sig sin hund, och skolan inriktar sig mycket mot hund. Även i ett ämne som t. ex svenska jobbar vi med hundar.
Lärarna har lång erfarenhet av hundar, och alla har sund syn på träning. Jag kunde i princip ingenting när jag började, men det har varit väldigt lärorikt och spännande. Mycket resor, så som till Kolmården och vargarna, utställningar, tävlingar, försvaret osv.

Jag har med mig min dalmatinertik, och det fungerar bra. På skoltid sitter de i hundstall, vissa trivs andra inte. Vi har även en del praktiska ämnen där vi tränar mycket hund.
Du kan läsa mer på www.forshagaakademin.se

Sedan finns det ett antal skolor som bara har någon kurs med hund, t. ex hund och fritid i Gtb. Finns en skola i Stockholm också, men den tror jag också är ganska basic. Jag har en vän som går nere i Skåne på hundgymnasiet med sin basenji. Det är en linje som startade förra året och det är Charlotte Swanstein som håller i utbildningen. Hon trivs bra.

Du får skicka PM om du undrar något. Vill du ta kontakt med Anna i Skåne kan du få hennes mail.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 510
Senast: ildiko
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 292
Senast: Äpplet.
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
480
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Mata småfåglarna
  • lagom smakligt men bra torrfoder