Hundidi*ter

B

beda

Efter en och en halv timmes promenad i ösregn idag, då ens (billiga) regnkläder för länge sedan läckt igenom, skorna låter *plask plask* när man går, glasögonen har immat igen totalt och hunden med slokande öron och hukad kroppshållning ser ut att tänka "kom igen nu matte, lite snabbare kan du, nu far vi hem", och alla bilister man möter ser ut att tänka "herregud vad är detta för konstig typ" och "stackars hundar" - då finns det nog bara ett ord: hundidiot. :p

Räknas ni också dit eller? :D

Sv: Hundidi*ter

Japp, definitivt!!

Vi övar STÅ på bordet utanför vårt höghus så fort det regnar... :smirk: Vi försöker få honom att inte sloka bara pga lite regn... :p

Så, ja, vi räknas dir oxå :D

Med skillnaden att den slokande kroppshållningen saknas... Ju blötare pälsboll desto bättre! Man kan dessutom bättra på det hela genom att hoppa i alla pölar och i alla diken man hittar efter vägen.

Japp det får väl erkännas. :smirk: Men där är det bara matte som går med slokade öron, hundarna springer glatt på. :D

Börjar väl räknas dit, tror jag. ;)

Izor tycker inte om regn, då smyger han längs husväggar, bilar och helst så långt in i buskarna som möjligt. Eller också står han stilla mer eller mindre fastvuxen och tittar anklagande på den som håller i kopplet.
Han som ska ha (eller åtminstone få när valppälsen försvinner) en nära nog vattentät päls.

Fast hans mamma är tydligen likadan - hon tycker verkligen inte om att gå ut i regn enligt Izors uppfödare.
Jag funderar på att fixa ett täcke till Izor (om inte annat till i vinter), men stor-matte är inte riktigt med mig på den idéen.

Dorro skrev:
Med skillnaden att den slokande kroppshållningen saknas... Ju blötare pälsboll desto bättre!

GuardianAngel skrev:
Men där är det bara matte som går med slokade öron, hundarna springer glatt på.

Boris pinnar också på glatt i regnet, men efter en timme med piskande ösregn tycker han att det är nog... :cry: ;)

hihi, min lilla går inte ens ut i regnet :angel:

Loka däremot, far på som vanligt, men vi håller oss oftast inne i regn faktiskt, vi är inte så promenadia av oss :crazy: men får matte nån motionsknäpp eller ska rida, då ska ju jycken med såklart :D oavsett väder

//E - som är mcyket stolt då jag har fått Loka att bada, utan problem nu efter en veckas hård vattenträning, det som jag va så förtvivlad över i vintras :o

Haha, min lilla vovve bryr sig inte om regn. Det är lika kul att gå ut på promenad iaf och det bästa är att sen komma hem och lägga sig i mattes säng :p! Förstår inte varför folk kollar konstigt på en, hunden måste ju ut och kissa oavsett regn...

Min hund går(springer :angel: ) ner till kaporten, kissar fort i slänten och ska in. Får hon inte gå in i huset strejkar hon i kaporten :D

Hundidiot, med betoning på hund !!! :D Det spelar ingen roll vad det är för väder, han älskar att vara ute och glor surt om man tar en kortare runda när det regnar som värst! Förra midsommaren var vi på några kompisars gård. Eftersom han är som han är mot andra hundar så fick de skiftas om att vara inne hos oss och när de inte var det så var de i en stor hall och så var dörren öppen till deras inhägnade gård. De andra hundarna låg på duntäcket i hallen, men vår han gick runt på gården i hällande regn. :smirk: När man tittade till honom genom fönstret så viftade han glatt på svansen och fortsatte med vad det nu var han gjorde! :)

/Timsetim

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 103
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 085
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
7 679
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 192
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar