Hundgodis på tub? Hur vill hunden och hundägaren ha det?

Teddy79

Trådstartare
Hej, jag funderar lite på att skapa en produkt som inte syns så mycket ute i butikerna i dagsläget, men som jag alltid har älskat att använda själv. Jag har använt mig av leverpastej på tub (för hundar) från något tyskt märke.

Jag tänkte höra om någon annan har använt sig av att ge godis på det här viset och vad ni tycker om det?

Vad skulle ni efterfråga i en sån här produkt? Storlek på tub? Plasttub eller ståltub? Hur skulle man vilja ha själva korken, återförslutningsbar eller inte? Vilka smaker skulle hunden vilja ha?

Skulle tycka det var superkul med all input jag kan få.

Hade personligen hade velat ha en som är mindre än en tandkrämstub, typ som vissa tandkrämer för barn :) Så den smidigt går ned i fickan. Kyckling smak är det som min vovve gillar bäst så det röstar jag för. Pizza smak (som finns i tuggben) gillar hon också.
För min del så fungerar en vanlig kork som på mjukost eller tandkräm. Aldrig haft problem med att de läcker eller så. Men sådan man skruvar på är väl en fördel, lätt att den andra typen med "gångjärn" går sönder.
Plast känns smidigast, men plast ska ju avge gifter mm så är lite kluven...

Hade personligen hade velat ha en som är mindre än en tandkrämstub, typ som vissa tandkrämer för barn :) Så den smidigt går ned i fickan. Kyckling smak är det som min vovve gillar bäst så det röstar jag för. Pizza smak (som finns i tuggben) gillar hon också.
För min del så fungerar en vanlig kork som på mjukost eller tandkräm. Aldrig haft problem med att de läcker eller så. Men sådan man skruvar på är väl en fördel, lätt att den andra typen med "gångjärn" går sönder.
Plast känns smidigast, men plast ska ju avge gifter mm så är lite kluven...

Pizzasmak har jag aldrig hört, det låter ju super! Sant det där med plast, kanske finns någon "bra" plast man kan använda i så fall.
Tack för ditt svar!

kyckling är min hunds favorit :)
och tror att en stål tub är bättre än plast, enkelt att rulla ihop den så att godiset hamnar längst fram, så slipper man som med tandkräms tuben stå och klämma för allt vad man är värd för att få ut det sista lilla godiset.
skruvkork är ju mest hållbart, men är man på promenad och vill ge belöning snabbt så är skruvkorken snabbt försvunnen ;).

väldigt smart ide i alla fall ^_^, mycket bättre än att ha små korvslantar eller torrt hundgodis i fickan.

kyckling är min hunds favorit :)
och tror att en stål tub är bättre än plast, enkelt att rulla ihop den så att godiset hamnar längst fram, så slipper man som med tandkräms tuben stå och klämma för allt vad man är värd för att få ut det sista lilla godiset.
skruvkork är ju mest hållbart, men är man på promenad och vill ge belöning snabbt så är skruvkorken snabbt försvunnen ;).

väldigt smart ide i alla fall ^_^, mycket bättre än att ha små korvslantar eller torrt hundgodis i fickan.

Kul att du gillar idén! Helt rätt med skruvkork, känns som om den kommer försvinna ganska snabbt.
Tack för feedbacken!

För mig är det viktigt med innehållet också, jag vill inte ha en massa smörja i. Det ska vara så naturliga ingredienser som det går, inte massa E-ämnen och bråte i.
Och sedan behöver det vara ganska billigt :D Kan tänka mig att betala typ 20 spänn för en tub i tandkrämsstorlek.

För mig är det viktigt med innehållet också, jag vill inte ha en massa smörja i. Det ska vara så naturliga ingredienser som det går, inte massa E-ämnen och bråte i.
Och sedan behöver det vara ganska billigt :D Kan tänka mig att betala typ 20 spänn för en tub i tandkrämsstorlek.
håller med om att det ska vara någorlunda billigt, man ska kunna slösa med godiset om hunden är duktig :D.
funderade lite om en spruta med refill korvar av godiset kan vara ngt bättre än en tub. dvs en hård tub/spruta som man trycker i botten på och med krok i toppen. typ som en sån godis glass men med ett mer sprut aktigt utseende ;).
vore ju bra att kunna ha refill till så slipper man ha en hög med använda hundgodis tuber liggandes i fickan :p

Senast ändrad:

Helt rätt med innehållet, naturligt och bra för hunden. Man kanske till och med kan lägga till lite bra vitaminer och grejer, tex omega 3. Eller vad skulle ni se som bra tillskott? Jag tycker 20 kr låter bra också för typ 100 ml (tandkrämsstorlek). Sedan kanske man kan ha en större storlek på kanske 170 ml (skinkoststorlek) för 30 kr. Hur många "portioner" tror ni en tub på 100 ml räcker till?
Tack för svaret.

Om jag skulle använda en tub med hundgodis hade jag velat ha plasttub (min första tik blev ivrig, bet tag i en metalltub med mjukost och tyckte det var så obehagligt att hon aldrig ville titta på en tub igen). Det skulle då vara en bra tub av miljövänlig plast och innehållet skulle också vara bra, ju renare produkter desto bättre, även om det innebär att tuben måste förvaras i kylskåp eller liknande mellan användningarna. Skulle även vilja att köttet var nordiskt och absolut inte från något icke-EU-land pga djurskyddsregler m.m.

jag skulle vilja ha ett hundgodis som funkar för min allergiska hund. Det enda hon kan äta utan att få klåda är Royal Canins dermacomfort-foder och grönsaker.
Det är skitsvårt att hitta hundgodis hon tål. Tur hon gillar morötter :D

Lär bli omöjligt att göra alla nöjda! :D

Men jag skulle i alla fall vilja ha så rent/nyttigt innehåll som möjligt, svårt att hitta gott godis på tub utan lök, salt, osv. Några nyttiga tillsatser vete sjutton om jag skulle vilja ha dock, är där vitaminer och oljor och allt vad det kan vara så blir det snabbt så att man bör hålla koll på hur mycket man faktiskt ger så det inte blir obalans... Mycket viktigare för mig att det inte gör skada än att det tillför något nyttigt i alla fall.

Själva tuben skulle jag vilja ha i plast (så giftfri som går att hitta!), metall håller dåligt och har man klämt och böjt ett tag för att få fram innehållet mot korken så börjar det snart sippra ut både här och där... Inte större än att man får lätt plats med den i fickan och den är hanterlig i handen (hellre flera tuber då om man har en hund i lite större format :p). Och något jag skulle tycka vore suveränt vore ett sånt där "nypa av"-membran som börjat bli vanligt på allt möjligt! Vet inte hur tjockflytande saker de kan hantera dock, men om det gick så vore det bra tycker jag.

Idealiskt vore nog något slags gel med mycket smak men rätt lite innehåll. Så kan man belöna massor! :D

Med mina förra hundar hade jag varit klart intresserad, men inte med nuvarande - dom är för små/låga för att det ska vara bekvämt med den typen av belöning :D

Använder Trixies tuber flitigt, dom är perfekta tex vid kloklippning när hunden behöver distraheras lite! Hade det funnits ett alternativ med mer närproducerade och rena ingredienser hade jag gärna köpt det. :) Gillar metalltuberna, dom är lätta att tömma. Att dom behöver förvaras i kylskåp är inget problem.

Jag vill inte ha "nyttiga tillsatser", alltså vitaminer, Omega-3 och så vidare. Håller dessutom med om att det gärna får vara ett alternativ som gör att man kan ge rätt mycket av utan att hunden rullar fram sedan...
Jag använder mycket mjukost på tub till mina labbar och är nöjd med metallförpackningar då de som sagt är lätta att rulla ihop allteftersom innehållet minskar.
Om man använder plasttub så skulle jag tycka att det var bra att kunna kombinera med någon form av klämma (liknande sådana där påsförslutare) som man kunde pressa fram innehållet med efterhand. Kan ju vara löstagbar så att man kan använda den om igen?
Smaken spelar inte så stor roll (jag har som sagt labbe ;) ) men personligen tycker jag att det är lite fånigt med smaker som choklad, vanilj med mera, vad är det för fel på mer hundrelaterade smaker som kött, lever, kyckling, lamm...?
Däremot skulle jag gärna se en produkt som inte kräver kylförvaring, vet inte hur många mjukosttuber jag kasserat för att jag glömt dem i träningsvästen. Hade dessutom gärna kunnat haft en liggandes i bilen, kanske inte när det blir gassande hett men under den svalare delen av året i alla fall.

Blir nog svårt att göra något med kött i som ska förvaras i rumstemperatur utan att tillsätta någon typ av konserveringsmedel. Tänker på alla hundtandkrämer som finns. Men jag är inte expert!

För övrigt önskar jag små tuber som får plats även i en vanlig jackficka (barntandkrräm var jättebra storleksmässigt). Smak spelar ingen roll men något "köttigt" är väl mest uppskattat. Jag skulle gärna önska en kork som sitter fast, då jag alltid tappat bort korken till mjukosten.

Jag vill inte ha metalltub, det går sönder och kladdar i fickan. Liten smidig tub som det går att få ut allting ur. Gärna refill om du hittar någon bra lösning på det. Mina hundar är inte kinkiga på smaker men fritt från salt och lök förstås. En snabb lösning att få ut godiset utan att stå där på vintern och försöka få upp korken utan att ta av sig vantarna.. eller ta av vantarna stup i ett och frysa halvt ihjäl till man önskar att hunden ska sluta prestera. Och helst att hunden inte ska tröttna på det hela innan belöningen kommer. Så alltså... någon sorts knapp att trycka på som ger en godisportion. Ja, det får gärna gå att hänga den i bältet, det gör alls ingenting. Oöm ska den vara förstås.

Jag tänker att det är själva förpackningen som är produkten, innehållet kan man ju fylla på med något billigt själv. Förpackningen ska då vara lika smidig och enkel som t ex en snusdosa som är en bra hundgodisförpackning.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 461
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Först lite bakgrund till det hela innan jag kommer till min frågeställning (kan bli långt detta): Hundägarna i det här fallet är mina...
2
Svar
29
· Visningar
3 705
Senast: DizAngel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar