Hundgård?????

Sv: Hundgård?????

Men är inte gummiflis halvt förbjudet...? *funderar* Just för att det inte är återanvändbart (är ju gamla däck)... Annars är det ju ett bra material med svikt också fryser det inte...

Just nu är jag mest inne på ditt förslag med bark. Funderar på om jag behöver ha dränering, har som sagt sandjord undertill... Tänkte lägga plattor runt huset iaf, så att de inte gräver upp det...

Hur ska man göra för att de inte gräver upp det hela..??

//E

Jag har byggt en egen. Hade får stängsel från början men efter ngn vecka så kom han på att man kunde bita/riva sönder det så nu har jag bytt till Gunnebo (grönt, plastat) och han har försökt att komma ut men det har inte lyckats så nu har han gett upp!
Har träd som stolpar och div virke i botten för att han inte ska gräva sig ut (som han oxå har provat!)
PÅ marken har jag bara skogsmark (alltså jord/löv, sten mm) men det ska bli grus där i stället.
Han har ca 10kvm utomhus och 12kvm inomhus! Han har halva min friggebod som inomhus del.
Detta ska göras om i sommar (om jag har honom kvar) då kommer hela hund gården att flyttas till jämnare mark så att jag kan få upp riktiga stängsel sektioner.
Helt ok som det är nu men snyggt är det inte!

Är dom inne ensamma nu? Du hade väl inte tänkt lämna dom mer ensamma än innan?
Jag hoppas för din skull att de tar det bra, det är ju inte kul att lägga ut en massa jobb och så funkar inget...

Går det att ha dom fastspända utomhus själva? Alltså, jag menar när du har dom under uppsikt... Ylar dom redan då är det nog ingen mening med att prova...

Ja, de är ju ensamma på vardagarna en halva dagarna ungefär (4 timmar ungefär) och det är den tiden jag tänkte de kunde sitta i hundgård. Min W sitter i bur eftersom hon kan öppna fönster och dörrar och de andra 2 sover var de vill...

De kan vara ute själva utan problem, de älskar att vara ute. Terriern får ju vara bunden eftersom hon kan sticka och W går på gården eller går och lägger sig nånstans. Det är därför jag öht funderar. Självklart ska de vänjas succesivt, jag slänger inte in dem där så fort det är klart och sen ska de bo där ;)

//E

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 092
Senast: Red_Chili
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 552
Senast: Liran
·
Övr. Hund När jag är inne på kontoret är mina tre hundar i en hundgård - en utomhusyta (delar av den under tak och delar helt öppet) som är...
Svar
3
· Visningar
1 108
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 271
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar