Lycanthrope

Trådstartare
Jag vill gärna se bilder på era hundgårdar! Hur de är byggda, underlag osv.

Vi ska bygga hundgård på nya gården, passande för 2 stora hundar.
Den måste vara rymningssäker, och de ska inte heller kunna gräva sig ut.
Hur stor måste den vara? (vi gör den gärna extra stor)
Hur kan man förhindra att de gräver sig ut? (den stora har gjort det en gång när han var yngre)

Sv: Hundgård

Nu har jag inget kort på vår hundgård, men den är ca 100kvm stor med gräsunderlag. Vi har riktigt högt staket, men jag är inte säker på om den går att gräva sig ur.
Vi gjorde den lite större så hundarna kan röra sig ordentligt i den.
Men jag ska försöka komma ut och ta bild på hundgården och se hur grävsäker vi har gjort den:)

Kan man inte böja staketet så att det liksom går i en 90gradig vinkel? Eller gjuta en betonkant som staketet sitter fast i..

Pratade med sambon som sa att singel var det säkraste sättet att se till att hunden inte kunde ta sig ut, men billigt är det inte om man har en större hundgård

Pratade med sambon som sa att singel var det säkraste sättet att se till att hunden inte kunde ta sig ut, men billigt är det inte om man har en större hundgård

Jag skulle vilja säga att det bästa sättet att förhindra rymning via grävning är att lägga betongplattor. Och då att ha stående galler som stängsel så att säga så att de inte kan klättra ut. På mina hundar hade man fått ha tak också:crazy:

Det enda som garanterar att dom inte gräver sej ut är väl betongplatta?

Sen är det väl förmodligen olika mellan hundar hur ihärdiga dom är, men vet man med sej att man har en duktig grävare som oxå gräver för att ta sej ut så skulle jag gjuta.

Sett att det vart samma svar som ovanstående.

Men tak tror jag inte man måste ha för att hindra dom från att klättra ut, som någon ovan skrev kan man ha staketet lutande inåt.
Som dom har i djurparker.

Senast ändrad:

Vi har betongplattor i våra hundgårdar, sen har en av dem även nät över som "tak" då vi har en rymmare som klättrat ut en gång och det vill vi inte ska hända igen.

Här är några få, ganska dåliga, bilder av hundgårdarna, dock innan delningen mellan dem sattes upp - jag fotade mest hundhuset eftersom det var det som vi höll på att bygga just då... Vi har tre hundgårdar anslutna till det hundhuset och sen håller vi på och ska bygga en fjärde i anslutning till ett annat hundhus. De gamla hundgårdarna är gjorda av nät och stålrör eller träram, nya hungården kommer att bli sektioner (sådana som man kan se inne i hundhuset på bilderna i länken) eftersom det är mycket smidigare, snyggare och helt enkelt bättre.

http://asa.kfib.org/Nyahundhuset15.shtml

Liknande trådar

Övr. Hund Har fixat en relativt stor hundgård till hundarna att vara i när vi går omlott i våra arbeten. Har inte preparerat underlaget, vilket...
Svar
10
· Visningar
842
Senast: Milene
·
Övr. Hund Skulle vilja veta om någon av er har eran hund utomhus i hundgård året om? Var intresserad av polarhund, men hört de ska vara svåra att...
2
Svar
23
· Visningar
3 105
Senast: gammalek
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 950
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
845
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!
  • Uppdateringstråd 31