Hundförsäkring - hur räknas ersättning?

Kadi

Trådstartare
Med en hund som opererats där jag tagit ut en rejäl del av försäkringen, så slog det mig att jag nog tänkt fel hur försäkringsbolagen räknar.
Har veterinärvårdsförsäkring på 50 000. Om kostnaden är t.ex 25 000 kr hos veterinären, då är det bara den del som försäkringsbolaget står för som räknas bort från 50 000 eller? (Och inte 25 000?

Med en hund som opererats där jag tagit ut en rejäl del av försäkringen, så slog det mig att jag nog tänkt fel hur försäkringsbolagen räknar.
Har veterinärvårdsförsäkring på 50 000. Om kostnaden är t.ex 25 000 kr hos veterinären, då är det bara den del som försäkringsbolaget står för som räknas bort från 50 000 eller? (Och inte 25 000?
Det är bara de utbetalade kronorna som räknas, ja.

Liknande trådar

Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
1 135
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 800
Senast: cewe
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 640
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 152
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Utreda för allergi eller inte