Hundfolk i Karlstad!

Darkie

Trådstartare
Nu är det så att jag förmodligen tar och flyttar uppöver framåt hösten!:) Är ursprungligen ifrån trakterna så känner staden och kringliggande områden "som de är". Men jag har ingen aning om vart det finns motionsslingor, fina promenadvägar mm som inte innebär trottoar.. Och finns det någon bra klubb med bra kurser? Hur är det med rastgårdar mm. Känner mig så vilsekommen just nu då jag inte haft behov utav "trevligare" rundor när jag bara varit på snabbvisiter :)
Som det ser ut just nu kommer jag att till o börja med hålla till vid viken inne i Karlstad alldeles vid den lilla kyrkan.
Så finns det någon bukare som kan göra mig lite klokare så tar jag tacksamt emot tips :)

@Darkie Jag är från karlstad borta vid viken har du ju typ mariebergsskogen ...inte så mycket mer , hör av dig så ska jag visa dig helt underbara vandringsleder o liknande :)

Tack för svar! Hmm, misstänkte att det typ var Mariebergsskogen .. Men jag ska komma ihåg dig och så hojtar jag på dig till hösten :D

Det finns en facebookgrupp som heter "Hundliv i Karlstad" som organiserar hundpromenader flera gånger i veckan, fick ordentlig skjuts i vintras då de träffas ute i ett grustag på sörmon och släpper hundarna för att leka - som mest var det över 80 hundar och innan våren kom var de tvungna att dela upp gruppen på små och stora hundar.
Själv har jag varit med och promenerat runt Kroppskärrsjön - då var vi väl 20-talet hundar av alla storlkear Det var en söndag, annars brukar det också vara kvällspromenader på ca två timmar både onsdag och torsdag. Genhom gruppen får du vidare kontakter.

Det finns massor av klubbar, promenadmöjligheter och aktiva hundpersoner. Vill du träna hund finns det alla möjligheter, både på klubbar och hos duktiga privata tränare.

Det finns en träningshall som är populär och en välbesökt hundrastgård i kommunens regi.

Och i Karlstad finns det inte så mycket asfalt och trottoarer, det finns strövområden överallt :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Resa när man har hund?

Hästrelaterat

Tillbaka